• چهارشنبه / ۸ دی ۱۴۰۰ / ۱۲:۰۳
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1400100805637
  • منبع : نمایندگی خوزستان

رئیس سازمان اورژانس خبر داد

پیش‌بینی انجام ۵ میلیون ماموریت اورژانس تا پایان سال

پیش‌بینی انجام ۵ میلیون ماموریت اورژانس تا پایان سال

ایسنا/خوزستان رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: پیش‌بینی می‌شود تعداد ماموریت‌های سالیانه اورژانس کشور تا پایان امسال به ۵ میلیون ماموریت برسد.

دکتر جعفر میعادفر در سی و پنجمین همایش روسای مراکز اورژانس کشور که امروز (۸ دی‌ماه) در آبادان آغاز شد، اظهار کرد: خدا را شاکریم که بعد از دو سال و تلاش و مبارزه با کرونا در سرزمینی که یاد و خاطره شهدا را به ذهن تداعی می‌کند، این همایش اجرایی شد.

به گزارش ایسنا به نقل از وبدا آبادان، وی اضافه کرد: این جلسه با هدف توجه به رویکرد راهیان نور شکل گرفته است و به همین خاطر نشست در سرزمین راهیان نور برگزار شد.

میعادفر خاطرنشان کرد: بعد از دو سال این شرایط فراهم شد تا در فضایی که شهدایی است و استشمام بوی شهدا در آن ملموس است، همایش برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم بتوانیم در سرزمین شهدا پاسدار خون ایشان باشیم، تصریح کرد: در ایام مواجهه با کرونا، ۱۹ عزیز اورژانس حین ماموریت به این ویروس مبتلا شده و به شهادت رسیدند.

رئیس سازمان اورژانس کشور اضافه کرد: فعالان اورژانس پیش قراولان عرصه سلامت هستند و کار در این عرصه بسیار سخت و طاقت‌فرسا است و این افتخار را داریم که لباس فوریت‌ها را به تن داریم و در خط مقدم جبهه سلامت خدمت می‌کنیم‌ و در این مسیر باید روز به روز خدمات را موثرتر و باکیفیت‌تر کنیم.

وی ادامه داد: در این همایش فرصتی فراهم شده است تا در کنار هم باشیم و از تجارب یکدیگر استفاده کنیم و بحث‌های این حوزه را به نقد بگذاریم تا برای کارهای پیش‌رو دستاوردهایی را داشته باشیم.

میعادفر با بیان اینکه روز به روز عرصه خدمت اورژانس سخت‌تر و وسیع‌تر می‌شود، افزود: در سنوات گذشته تعداد ماموریت‌های فوریت‌های پزشکی در کشور حدود یک میلیون در سال بود و این عدد هم‌اکنون به  ۴ و نیم میلیون رسیده است و بنظر می‌رسد که تا پایان امسال به ۵ میلیون ماموریت هم برسد.

وی بیان کرد: عرصه فعالیت‌های اورژانس نیز تغییر کرده است و امروز شاهد فعالیت اورژانس دریایی، هوایی و موتوری در کشور هستیم و اینها باعث شده که مدیریت زمان داشته باشیم و خدمات باکیفیت‌تری ارائه بدهیم.

میعادفر عنوان کرد: در سال ۱۴۰۱ یکی از مهمترین برنامه‌های اورژانس کشور ارتقای دانش و مهارت عمومی پرسنل است، کیفیت خدمات برای ما بسیار مهم است و این مهم تنها با تمرین به دست می‌آید.

وی اضافه کرد: بیش از یک هزار و ۲۰۰ پایگاه شهری و یک هزار ۷۰۰ پایگاه جاده‌ای در کشور داریم و با توجه به اینکه تعداد ماموریت‌ها در پایگاه جاده‌ای کمتر است، مهارت‌ها کاهش پیدا می‌کند و برای اینکه در این حوزه دچار مشکل نشویم لازم است بحث آموزش را جدی بگیریم.

رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: متاسفانه در دو سه سال گذشته موفق به اضافه کردن آمبولانس به ناوگان اورژانس کشور نشدیم و امیدوار هستیم که در بودجه پیش رو و با همکاری مجلس شورای اسلامی بتوانیم این ناوگان را ارتقا بدهیم و افزایش آمبولانس را داشته باشیم.

وی در همین خصوص بیان کرد: در همین زمان موضوع بازسازی آمبولانس‌ها را دنبال کردیم تا چالش‌های مربوط به این مهم را کمتر کنیم و اختلالی نداشته باشیم.

میعادفر گفت: مهمترین برنامه یکی دو هفته آتی ما بحث شورای عالی سلامت با محوریت موضوع اورژانس پیش بیمارستانی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha