• سه‌شنبه / ۷ دی ۱۴۰۰ / ۱۲:۴۶
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1400100704775
  • منبع : نمایندگی اردبیل

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل:

بیش از ۹۵ درصد راه‌های شریانی استان اردبیل از اعتبار ملی بهره‌مند هستند

بیش از ۹۵ درصد راه‌های شریانی استان اردبیل از اعتبار ملی بهره‌مند هستند

ایسنا/اردبیل مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: بیش از ۹۵ درصد راه‌های شریانی استان اردبیل در حال حاضر از اعتبار ملی بهره‌مند هستند.

محبوب حیدری ۶ دی ماه در نشست شورای هماهنگی ادارات راه و شهرسازی در اردبیل اظهار کرد: محورهای اردبیل - سرچم، اردبیل - آستارا، اردبیل - سراب، اردبیل - مشکین‌شهر، مشکین‌شهر به پارس‌آباد، رضی - امیرکندی به گرمی - بیله‌سوار و محور شریانی کلور - درام از جمله این شریان‌ها هستند.

وی توسعه بزرگراه‌ها را از رویکردهای اصلی برشمرد و خاطرنشان کرد: در چند سال اخیر توسعه بزرگراه‌های استان و بهبود شرایط راه‌های شریانی به‌عنوان اولویت اصلی موردتوجه قرار گرفته تا با استفاده از منابع ملی و ردیف‌های اختصاصی بتوانیم به میانگین توسعه‌ای کشور دست پیدا کنیم.

حیدری به همراهی خوب پیمانکاران بومی استان در اجرای بزرگراه‌ها اشاره کرد و افزود: به‌رغم بدهی ۳۵۰ میلیاردتومانی به پیمانکاران تلاش بر این است تا زمینه اجرای کامل پروژه‌ها در مسیرهای مختلف فراهم آید.

وی هزینه ساخت هر کیلومتر راه را ۵۰ تا ۱۵۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: در مناطق کوهستانی و شرایط احداث تونل این هزینه‌ها افزایش می‌یابد.

حیدری افزود: با همراهی و همکاری راهداران فعالیت‌های اداره کل راه و شهرسازی استان در ساخت و توسعه راه‌ها و بزرگراه‌ها نتیجه‌بخش است و از همین رو راهداران تلاش می‌کنند تا با استقرار در فصول سردوگرم سال در راه‌ها و محورهای مواصلاتی به هم‌وطنان ارائه خدمات کنند.

وی سردسیر بودن استان را یادآور شد و خاطرنشان کرد: باتوجه‌به شرایط صعب‌العبور و وجود گردنه‌های متعدد در این استان راهداران با تلاشی خستگی‌ناپذیر همواره در جاده‌ها زمینه امنیت و آرامش بیشتر را فراهم می‌کنند.

حیدری به ایمن‌سازی راه‌ها با عملیات روکش آسفالت، بهسازی، نصب گاردریل، علایم راهنمایی‌ورانندگی و سایر فعالیت‌ها در این حوزه اشاره کرد و ادامه داد: تلاش راهداران و فعالان این حوزه غیرقابل‌توصیف است چرا که در طول سال و سخت‌ترین شرایط زمستان و تابستان با سختی و استمرار کار جهادگونه خود سعی می‌کنند خدمات شایسته‌ای را به مردم ارائه کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha