• سه‌شنبه / ۷ دی ۱۴۰۰ / ۱۱:۰۱
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1400100704612
  • خبرنگار : 50180

معاون آموزش ابتدایی کرمانشاه مطرح کرد

پایش دانش آموزان ابتدایی‌ برای بررسی وضعیت یادگیری آنها در دوران کرونا

پایش دانش آموزان ابتدایی‌ برای بررسی وضعیت یادگیری آنها در دوران کرونا

ایسنا/کرمانشاه معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از آغاز پایش دانش آموزان مقطع ابتدایی استان برای بررسی وضعیت یادگیری آنها در دوران کرونا خبر داد و گفت: نمی‌گذاریم دانش‌آموزان آسیب تحصیلی ببینند.

ناهید فضلی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره آغاز اجرای طرح  پایش دانش‌آموزان مقطع ابتدایی برای ارزیابی میزان یادگیری آنها در دوران کرونا، اظهار کرد: این طرح در راستای اجرای عدالت آموزشی و تربیتی بین دانش آموزان مدارس مقطع ابتدایی اجرا خواهد شد.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه تمامی مدارس ابتدایی استان با اولویت مدارس روستایی و عشایری و مدارس مناطق حاشیه ای از حیث وضعیت  تحصیلی دانش آموزان رصد می شوند، اضافه کرد: بر مبنای این طرح تمامی راهبران آموزشی در مناطق روستایی و عشایری موظف شده اند دانش‌آموزانی که دچار افت تحصیلی و یا بازمانده از تحصیل شده اند را شناسایی و دانش آموزان دچار آسیب تحصیلی را به مدیر آموزگاران معرفی کنند.

وی ادامه داد: همچنین از مدیران مدارس مناطق شهری و به ویژه مدارس مناطق حاشیه ای خواسته شده تا دانش‌آموزانی که افت تحصیلی داشته اند را شناسایی و معرفی کنند.

وی گفت: بعد از شناسایی دانش آموزانی که دچار افت تحصیلی شده اند، تلاش خواهد شد تا با ارائه راهکارهایی مثل ارائه بسته های آموزشی و یا آموزش حضوری با رعایت شیوه نامه های بهداشتی نسبت به رفع ضعف های تحصیلی آنها اقدام شود.

فضلی در ادامه با بیان اینکه افت تحصیلی دانش آموزان در دوران کرونا گریز ناپذیر است، گفت: در شرایط کرونایی  و به دلیل مجازی شدن آموزش ها افت تحصیلی در بین دانش آموزان همه کشورها به چشم می خورد.

 وی با بیان اینکه پژوهش ها نشان داده دانش‌آموزان مقطع ابتدایی بیش از سایر دانش آموزان درگیر افت تحصیلی شده اند، گفت: در بین دانش آموزان ابتدایی هم دانش آموزان پایه اول بیشترین افت تحصیلی را در دوران کرونا داشته و پس از آنها دانش‌آموزان پایه های دوم و سوم بیشتر افت تحصیلی داشته اند.

وی ادامه داد: دانش‌آموزان پایه های چهارم، پنجم و ششم به دلیل آشنایی بیشتر با فضای مجازی و ساختارهای آموزش رسمی، کمتر از دانش‌آموزان سایر پایه های مقطع ابتدایی افت تحصیلی نشان داده اند.


 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha