• چهارشنبه / ۱ دی ۱۴۰۰ / ۰۹:۳۶
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1400100100133
  • خبرنگار : 50130

رییس دانشگاه کردستان:

دانشجویان نیازمند تغذیه روحی هستند

دانشجویان نیازمند تغذیه روحی هستند

ایسنا/کردستان رئیس دانشگاه کردستان با اشاره به تهاجم فرهنگی، اظهار کرد: اگر علما، ماموستایان، طلبه‌ها، اساتید و دانشجویان به طور مستمر با یکدیگر از طریق جلسات و همایش ها ارتباط داشته باشند مطمئنا به نفع هر دو طرف خواهد بود زیرا دانشجویان ما به تغذیه روحی نیاز دارند.

نشست هم اندیشی اساتید حوزه و دانشگاه به مناسبت سالروز وحدت حوزه و دانشگاه در سالن جلسات سازمان مرکزی برگزار شد.

 دکتر رحمت صادقی در نشست هم اندیشی اساتید حوزه و دانشگاه که به مناسبت سالروز وحدت حوزه و دانشگاه که در سالن جلسات سازمان مرکزی برگزار شد، اظهار داشت: باعث افتخار است که جمهوری اسلامی ایران بر اساس موازین اسلامی اداره می‌شود و «دانشگاه» و «حوزه» دو بال اساسی فرهنگ و علم بوده و مکمل همدیگر هستند.

وی تصریح کرد: اگر دانشگاهیان ما با معارف دینی آشنا شوند و زهد و تقوا را درون خود بالا ببرند، بی شک در تربیت متخصصان و دانشمندان موفقتر عمل خواهیم کرد.

دکتر صادقی با اشاره به ضرورت ارتباط دو سویه حوزه و دانشگاه، خاطرنشان کرد: اگر حوزه های علمیه نیز با علوم روز آشنا شوند، می‌توانند در فرهنگ‌سازی و همچنین در تبلیغ معارف دینی موفقتر باشند و گفته‌هایشان برای جوانان جذابیت و اثربخشی بیشتری خواهد داشت.  

رئیس دانشگاه کردستان با اشاره به تهاجم فرهنگی، اظهار کرد: اگر علما، ماموستایان، طلبه‌ها، اساتید و دانشجویان به طور مستمر با یکدیگر از طریق جلسات و همایش ها ارتباط داشته باشند مطمئنا به نفع هر دو طرف خواهد بود زیرا دانشجویان ما به تغذیه روحی نیاز دارند.

دانشجویان نیازمند تغذیه روحی هستند

ماموستا فایق رستمی نیز اظهار داشت: مسئله حوزه و دانشگاه بسیار اهمیت دارد و خوشبختانه مسائل اختلافی بین این دو مکان مقدس وجود نداشته و نخواهد داشت.

امام جمعه سنندج افزود: همه پیامبران تنها برای اجرای مسائل و فرایض دینی نیامده‌اند و برای همه مسائل مربوط به زندگی بشریت مبعوث شده‌اند.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: کتاب قرآن کریم به عنوان کتاب جامع، کامل و شفا بخش همه امراض و برهان قاطع بر حضرت صاحب رسالت و همگی مسلمین نازل کرد.

وی افزود: شاید عده ای تصور کنند که ماموستایان به علم روز آگاهی ندارند اما اگر منظور از علم خدمتگزاری به جامعه بشریت، توسعه، عمران، مسائل دفاعی، کمک به فقرا و پیشرفت جامعه، تاریخ، ریاضی، بیولوژیک و… باشد، قرآن کریم به همه این نکات پرداخته است و علما نیز این موارد را به خوبی دریافته‌اند.

دانشجویان نیازمند تغذیه روحی هستند

در ادامه این نشست نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان اظهار کرد: پس از شهادت دکتر مفتح برنامه ریزی شد در سالروز شهادت ایشان، بین دانشگاه و حوزه علمیه مؤلفه هایی را که می تواند این دو پایگاه علمی عظیم کشور و جهان اسلام را به هم نزدیک کند مطرح کنند تا سبب نزدیک شدن این دو نهاد علمی به یکدیگر شوند.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی افزود: باید نشست ها و گفتگوهای دائم و مستمری درطول سال بین این دو نهاد علمی کشور باشد تا از شرایط و قابلیت های همدیگر مطلع شوند.

وی تصریح کرد: اساتید می بایست با حضور در حوزه های علمیه و علماء و روحانیون با حضور در دانشگاه، توانمندی های یکدیگر را بسنجند و با هم اندیشی و هم کلام شدن علاوه بر نزدیکتر شدن افق های ذهنی، از توانمندی یکدیگر حسن استفاده را ببرند تا منجر به پیشرفت و سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان افزود: باید همگی مراقب باشیم چرا که با وحدت و انسجام است که می توان به برخی نارسایی ها و مشکلات از جمله گرانی و بیکاری و دیگر مشکلات داخلی فایق آمد.

وی افزود: اگر از همین امروز دانشگاه کردستان و حوزه علمیه تصمیم بگیرند در خود وحدت ایجاد کنند برنامه‌ها به سمت جلو حرکت خواهد کرد و نیازی به جلسات نمادین نخواهد بود.

در پایان این مراسم جمعی از اساتید دانشگاه کردستان با روحانیون حوزه ‌های علمیه به گفت و گو و تبادل نظر پرداختند.

 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha