• یکشنبه / ۶ آبان ۱۴۰۳ / ۱۰:۲۰
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1403080603881
  • منبع : نمایندگی کردستان

یک مسئول در جهاددانشگاهی استان:

فارغ التحصیلان دانشگاهی در اولویت پرداخت تسهیلات اشتغالزایی کردستان هستند

فارغ التحصیلان دانشگاهی در اولویت پرداخت تسهیلات اشتغالزایی کردستان هستند

ایسنا/کردستان مدیر سازمان تجاری سازی، فناوری و اشتغال دانش بنیان جهاددانشگاهی استان کردستان، از تخصیص ۶۴۵ میلیارد ریال اعتبار جهت پرداخت تسهیلات (جزء ۳ بند ب تبصره۲) برای ایجاد اشتغال در حوزه مشاغل خانگی به جهاددانشگاهی کردستان خبر داد و گفت: فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در اولویت پرداخت تسهیلات اشتغالزایی کردستان هستند.

 رضا باقری نژاد در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: مجموع اعتباری که در اختیار جهاددانشگاهی استان کردستان در خصوص ایجاد اشتغال در حوزه مشاغل خانگی قرار گرفته، ۶۴۵ میلیارد ریال است که توسط بانک های مهر ایران و گردشگری تامین اعتبار می‌شود.

وی افزود: یک از بانک‌ها در استان، تاکنون بالغ بر ۱۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از این میزان تسهیلات را جهت پرداخت به متقاضیان وام مشاغل خانگی متقبل شده است، اما بانک دیگری که قرار بود تسهیلاتی بپردازد هنوز هیچ گونه اعتباری را به این طرح اختصاص نداده است.

مدیر سازمان تجاری سازی، فناوری و اشتغال دانش بنیان جهاددانشگاهی استان کردستان بیان کرد: در ثبت نام اولیه در سایت جهاددانشگاهی ۴۱۲ نفر متقاضی در رشته های مختلف شغلی ثبت نام کرده اند که توسط کارشناسان در حال بررسی است.

باقری نژاد، با بیان اینکه در مرحله اول اجرای این طرح، ۵۷ نفر دارای صلاحیت اخذ تسهیلات شناسایی شده اند، اعلام کرد: این افراد بعد از تشکیل پرونده و گذراندن دو کارگاه توانمندسازی در مباحث بازاریابی در حوزه مشاغل خانگی و کارگاه تولید محتوا با موبایل، به بانک جهت دریافت تسهیلات معرفی می شوند.

وی با اشاره به اینکه تا کنون ۲۹ نفر از متقاضی های واجد شرایط با اعتبار دو میلیارد و ۹۵۰ میلیون تومان به بانک معرفی شده اند، عنوان کرد: ۲۸ نفر دیگر از متقاضیان با مجموع سه میلیارد و ۱۲۰ میلیون تومان تا تاریخ ۱۱ آبان ماه در مرحله بعدی این طرح به بانک معرفی می‌شوند.

باقری با اشاره به اهمیت اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی در سطح استان کردستان، تصریح کرد: رفع بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی دغدغه اصلی دولت در کردستان بوده و بر همین اساس، این قشر اولویت پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی در جهاددانشگاهی کردستان هستند که در راستای تحقق این امر مکاتباتی هم با دانشگاه‌های استان صورت گرفته است.

مدیر سازمان تجاری سازی جهاددانشگاهی استان کردستان در پایان با اشاره به اینکه مسئولان استان در خصوص تسریع در تخصیص اعتبار همراهی لازم را داشته باشند، یادآور شد: تا کنون ۱۰۲ پرونده متقاضیان وام مشاغل خانگی از شهرستان های مریوان، سقز، کامیاران و قروه ارسال شده است که بعد از بررسی‌های لازم به بانک معرفی می شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha