• سه‌شنبه / ۳۰ آذر ۱۴۰۰ / ۱۲:۱۱
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1400093023592
  • خبرنگار : 50224

زندانیان و پرسنل زندان دهدشت بطور کامل واکسن کرونا را دریافت کردند

زندانیان و پرسنل زندان دهدشت بطور کامل واکسن کرونا را دریافت کردند

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد رئیس اداره زندان دهدشت گفت: زندانیان و پرسنل زندان دهدشت بطور کامل واکسن کرونا را دریافت کردند.

محمدکریم سخنگو در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه های تدوینی سازمان زندانهای کشور در طول حضور زندانی در زندان گفت: بر اساس برنامه ها و رسالت سازمان زندانها، خدمات مختلفی در قالب فعالیت های فرهنگی، ورزشی، اشتغال و بهداشت و درمان و حمایتی به مددجویان ارائه می شود.

وی یکی از اقدامات مهم زندان دهدشت در ایام کرونا را واکسیناسیون زندانیان و توجه به سلامت زندانیان دانست و افزود: با هدف حفظ سلامت زندانیان در ایام کرونا و با آغاز واکسیناسیون این کار در دستور زندان قرار گرفت که با همکاری شبکه بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه کار واکسیناسیون تمامی زندانیان و پرسنل زندان دهدشت انجام شد و بصور کامل هر دو دوز واکسن را دریافت کردند و افرادی که واجد دریافت دوز سوم واکسن هستند نیز این مرحله را هم دریافت می کنند.

سخنگو به دیگر فعالیت های زندان دهدشت در خصوص ایجاد سلامت زندانیان اشاره کرد و گفت: غربالگری کلیه زندانیان ورودی، غربالگری سلامت روان کلیه زندانیان ، انجام تست های بیماریابی خاص، شناسایی کلیه زندانیان دارای بیماری زمینه ای، خاص و صعب العلاج، ارائه کلیه خدمات درمانی اعم از ویزیت پزشک عمومی،متخصص، جراحی، اعصاب و روان، دندانپزشکی، قرار دادن داروهای مورد نیاز در بین زندانیان بصورت رایگان، توزیع بسته بهداشتی بین کلیه ورودیها در تمام طول سال از مهمترین اقدامات برای تامین سلامت زندانیان است.

وی به فعالیت های فرهنگی برای خدمات رسانی به زندانیان هم اشاره کرد و ادامه داد: در زندان دهدشت به زندانیان محافل انس با قرآن با حضور مربیان و قاریان برجسته، آموزش نهضت سواد آموزی برای بیسوادان، برگزاری مسابقات مختلف، آموزش مسابقات مختلف روخوانی و روانخوانی قرآن، برگزاری مراسمات ملی و مذهبی در زندان و آموزش احکام و مسائل شرعی به زندانیان ارائه می شود.

رئیس زندان دهدشت فعالیت های ورزشی برای زندان را یادآور شد و افزود: شرکت کلیه زندانیان در ورزش صبحگاهی، برگزاری مسابقات بومی و محلی، برگزاری مسابقات فوتبال، والیبال، دارت و تنیس، برگزاری المپیاد ورزشی در بین زندانیان و پرسنل نیز از مهمترین خدمات حوزه ورزشی است که برای ایجاد نشاط و سلامت جسم و روح به زندانیان ارائه می شود.

سخنگو تصریح کرد: برگزاری دوره های مهارت آموزی فنی و حرفه ای برای زندانیان محکوم، برگزاری دوره های کشاورزی، کارگاه های معرق، گلیم بافی و برگزاری دوره های اشتغال نشسته و انجام بافت های صنایع دستی از برنامه ها و حمایت های زندان دهدشت برای مددجویان خود در زمان حضور در زندان است.

به گزارش ایسنا، وی به حمایت های مالی از زندانیان هم اشاره و بیان کرد: کلیه زندانیان متاهل که محکوم به تحمل حبس هستند تا پایان مدت حضور در زندان تحت پوشش کمیته امداد قرار می گیرند و علاوه بر این بطور مداوم از خانواده مددجویان بی بضاعت بصورت حضوری سرکشی و بسته های حمایتی اعطا و همچنین با مساعدت انجمن حمایت از زندانیان نیز کمک های نقدی و غیر نقدی دیگر به خانواده های ارائه می شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha