• چهارشنبه / ۲۴ آذر ۱۴۰۰ / ۱۳:۲۱
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400092418993
  • منبع : نمایندگی زنجان

استاندار زنجان:

کوی فلسطین زنجان جابه‌جا می‌شود

کوی فلسطین زنجان جابه‌جا می‌شود

ایسنا/زنجان استاندار زنجان گفت: اهالی کوی فلسطین در اسرع وقت باید از محل فعلی جابه‌جا و به خانه‌های مناسب منتقل شوند.

محسن افشارچی پیش از ظهر امروز (۲۴ آذرماه) در ستاد بازآفرینی شهری با اشاره به مشکل موجود در سکونت‌گاه‌های غیرمجاز استان، اظهار کرد: مناطقی همچون نجف‌آباد، اسلام‌آباد و سایان با توجه به اینکه به‌ عنوان سکونت‌گاه غیرمجاز شناخته می‌شود باید با بهسازی شرایط را برای زندگی ساکنان تسهیل کنیم ولی مناطقی همچون کوی فلسطین امکان بهسازی وجود نداشته و باید حتماً جابه‌جا شود.

وی با بیان اینکه اهالی کوی فلسطین باید نسبت به جابه‌جایی توجیه شوند و زمینه این کار هر چه سریع‌تر فراهم شود، افزود: در گام نخست باید نسبت به مسائل فرهنگی این جابه‌جایی توجه لازم را داشته باشیم و پس از آن با توجه به اجرای طرح نهضت ملی مسکن فضا را برای انتقال آن‌ها به منازل مناسب فراهم کنیم.

نماینده عالی دولت در استان به ضرورت توسعه عدالت در جامعه اشاره کرد و یادآور شد: شعار اصلی انقلاب، توسعه عدالت است و امیدواریم در چند سال آینده بتوانیم با انجام ماموریت‌های خود در توسعه عدالت سهیم باشیم و قطعاً برنامه‌ریزی‌ها نیز در این مسیر خواهد بود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان نیز در این جلسه به آخرین اقدامات در رابطه با جابه‌جایی اهالی کوی فلسطین اشاره کرد و گفت: با توجه به نوع استقرار و شرایط بسیار نامناسب این سکونت‌گاه غیرمجاز که محل زندگی ۱۱۳ خانوار است، تصمیم بر جابه‌جایی اهالی به محل جدید شده و در این رابطه نیاز به همکاری ارگان‌های ذی‌ربط هستیم.

مسعود بیات‌منش تصریح کرد: یکی از مواردی که مورد بررسی قرار گرفته ارزش منازل موجود است و در ادامه برای آپارتمانی که در اختیار آن‌ها قرار خواهیم داد نیاز به پرداخت مابه‌التفاوت داریم که برای آن باید برنامه‌ریزی شود؛ چراکه ارائه تسهیلات نیاز به بازپرداخت دارد که از توان اهالی خارج است و امیدواریم ارگان‌های حمایت‌گر در این رابطه وارد عمل شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha