• سه‌شنبه / ۲۳ آذر ۱۴۰۰ / ۰۹:۱۹
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1400092317621
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

موردی از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در خراسان جنوبی مشاهده نشد

موردی از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در خراسان جنوبی مشاهده نشد

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی بیان کرد: خوشبختانه هیچ موردی از آلودگی به آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در خراسان جنوبی طی امسال گزارش نشده است.

محمد اصغرزاده، شامگاه دوشنبه ۲۲ آذر به رسانه‌های گروهی گفت: مانور دامپزشکی خراسان جنوبی برای مقابله با آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در بیرجند برگزار شد.

به گزارش ایسنا، وی هدف از برگزاری این مانور را ایجاد آمادگی لازم و ارزیابی اکیپ‌های واکنش سریع در زمان مواجه با بحران عنوان کرد و گفت:  با توجه به اینکه گزارش‌هایی در کشور در خصوص آلودگی واحدهای بومی اعلام شده و با توجه به اینکه خراسان جنوبی کُریدور پروازی و گذر پرندگان مهاجر آبزی است مانور مقابله با این بیماری در استان برگزار شد.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی افزود: خوشبختانه هیچ موردی از آلودگی به این ویروس در خراسان جنوبی طی امسال گزارش نشده است.

وی با بیان اینکه منشأ این بیماری پرندگان مهاجر شناسایی شده است، تصریح کرد: در این رزمایش همه تجهیزات مورد نیاز از هفت شهرستان استان فراخوان شدند و کارشناسان آموزش‌های لازم را فراگرفتند.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی تصریح کرد: با توجه به مهاجرت پرندگان مهاجر و مشکلی که پارسال رخ داد به‌ صورت اطلاع‌رسانی، آماده‌باش و رزمایش با تمام تدارکات آمادگی داریم در صورت بروز مورد مشابه در اسرع وقت با تمام توان مشکل را مدیریت و موضوع را مختومه کنیم.

اصغرزاده با اشاره به واکسیناسیون خوبی که در سال گذشته در تمام واحدها انجام شد، گفت: در زمینه‌های آموزشی، امنیت زیستی، ممیزی و مستقر شدن مسئولان بهداشتی هم اقدامات خوبی انجام شده است.

وی یادآور شد: سال گذشته با آنفلوانزای فوق حاد درگیر شدیم که منشأ آن طبق بررسی‌ها ورود پرنده‌های مهاجر بود که عملکرد دامپزشکی سال گذشته در شناسایی کانون‌های بیماری، معدوم‌سازی، نمونه‌گیری و راه‌اندازی آزمایشگاهی پی‌سی آر و تشخیص مولکولی آنفلوانزا خوب بود به طوری که در مدت پنج ساعت از ورود نمونه‌ها، آلودگی مکان مشخص می‌شد و گروه‌های نمونه‌برداری، قرنطینه و معدوم‌سازی به خوبی عمل کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha