• پنجشنبه / ۱۸ آذر ۱۴۰۰ / ۱۹:۲۰
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400091814304
  • خبرنگار : 50167

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان:

پرستاران در دوران کرونا بزرگ‌ترین دستاوردها را رقم زدند

پرستاران در دوران کرونا بزرگ‌ترین دستاوردها را رقم زدند

ایسنا/زنجان رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی‌درمانی استان زنجان گفت: پرستاران با حداقل امکانات، بزرگ‌ترین دستاوردها را رقم زدند و توانستند مدافع سلامت مردم باشند.

پرویز قزلباش صبح امروز (۱۸ آذرماه) در مراسم روز پرستار که در مرکز همایش‌های بین‌المللی روزبه برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر حدود ۳ هزار نفر در مجموعه‌ دانشگاه علوم پزشکی زنجان در کسوت پرستاری فعالیت می‌کنند و دانشگاه نتوانسته حق مطلب را در قبال زحمات این قشر، ادا کند.

وی با اشاره به  شرایط بحرانی به وجود آمده در روزهای آغازین شیوع کرونا، افزود: مهم‌ترین مشکل در دوران کرونا، تامین تجهیزات حفاظتی از جمله ماسک و لباس‌های محافظتی بود ولی پرستاران علی‌رغم همه این مشکلات، تا پای جان ایستادند.

این مسئول با بیان اینکه جایگاه پرستاران در دوران همه‌گیری کرونا همانند نقش سربازان در هنگام حمله‌ دشمن است، تصریح کرد: برای یک سرباز در جبهه‌ جنگ، فرقی نمی‌کند که دشمن با چه ابزاری حمله می‌کند. آنچه که برای او مهم است ایستادگی در مقابل دشمن بوده و پرستاران نیز در دوران شیوع کرونا همین نقش را ایفا کردند.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان  با بیان اینکه پرستاران در دوران شیوع کرونا، مردم را تنها نگذاشتند و از این بحران سربلند بیرون آمدند، گفت: پرستاران با حداقل امکانات، بزرگترین دستاوردها را رقم زدند و توانستند مدافع سلامت مردم باشند.

قزلباش با اشاره به اضافه شدن ۲۰۰ تخت بیمارستانی و افزایش دوبرابری تخت‌های آی سی یو در استان در طول دوران شیوع کرونا، اظهار کرد: افزایش تخت‌ها با حداقل نیرو انجام شد و کادر درمان و به خصوص پرستاران این فشار کاری را با شیفت‌های اضافه، متحمل شدند و اگر چنین نبود، آمار مرگ و میر بسیار بالاتر می‌رفت.

وی، ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای سلامت استان زنجان، افزود: تعداد کارکنان دانشگاه علوم پزشکی در سطح استان ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر بوده و از این تعداد، تاکنون ۳ هزار و ۳۰۰ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند که بیش از یک‌هزار نفر از آنان، پرستار بوده‌اند.

این مسئول خاطرنشان کرد: فروکش کردن موج‌های بیماری کرونا، نباید باعث شود روزهای سختی که در کنار هم گذراندیم و قول‌هایی که دادیم به فراموشی سپرده شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha