• یکشنبه / ۱۴ آذر ۱۴۰۰ / ۱۱:۳۲
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1400091410481
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی اصفهان اعلام کرد:

فعالیت صنعتی، مهمترین علت آلودگی هوا در فصول سرد سال

فعالیت صنعتی، مهمترین علت آلودگی هوا در فصول سرد سال

ایسنا/اصفهان عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: بر اساس نتایج پروژه منشایابی آلودگی هوای اصفهان، فعالیت صنعتی و پس از آن حمل و نقل مهمترین علل آلودگی هوای اصفهان در فصول سرد سال است.

محسن سلیمانی در بیستمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان که امروز (یکشنبه_۱۴ آذرماه) برگزار شد، اظهار کرد: براساس اعلام سازمان جهانی بهداشت، بیش از ۲۹ هزار نفر در کشور مستقیما به دلیل وجود ذرات معلق در هوا جان خود را از دست می‌دهند.

وی گفت: یکی از عوامل مهم در چرخه کیفیت هوا این است که اطلاعات کافی درباره منابع آلودگی مشخص شود تا برنامه‌ریزی‌های لازم برای کاهش آلاینده‌ها صورت گیرد.

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی اصفهان با اشاره به اینکه دو روش کلی را در مدل سازی آلودگی هوا دنبال می‌کنیم، تصریح کرد: از طریق مدل سازی مشخص می‌کنیم که صنایع استان چه میزان از محیط اطراف خود را آلوده می‌کنند و در مدل دوم مشخص می‌شود که آلودگی از کدام منابع به منطقه می‌رسد.

وی با بیان اینکه پروژه منشایابی با هدف تعیین منبع ذرات معلق در هوای شهر اصفهان تعریف شد، گفت: انواع آلاینده‌های معدنی و آلی از جمله فلزات سنگین و ترکیبات آروماتیک که از دید بیماری زایی اهمیت دارند، نقش و سهم منابع آلاینده و اولویت‌بندی برای سیاست‌گذاری کاهش آلودگی هوا در این پروژه آمده است.

به گزارش ایسنا، سلیمانی خاطرنشان کرد: ۵۰ نقطه در شهر اصفهان و پیرامون آن تعیین شده که در طول یک سال از این مناطق نمونه برداری انجام شد.

وی با بیان اینکه نتایج تحقیقات نشان داد که در فصول سرد سال، فعالیت صنعتی و پس از آن حمل و نقل از مهمترین علل آلودگی هوا است، گفت: در میان صنایع، واحدهای آجر و سیمان، ریخته گری و ذوب فلزات و پالایشگاه و پتروشیمی بیشترین سهم را در آلودگی داشته‌اند.

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی اصفهان، خاطرنشان کرد: گاهی تصور می‌شود با احتراق گاز، مشکل آلودگی هوا حل می‌شود، اما با توجه به حجم گاز مصرف شده تنها شدت آلودگی افزایش پیدا می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha