• پنجشنبه / ۴ آذر ۱۴۰۰ / ۱۰:۱۶
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400090402933
  • خبرنگار : 50165

در حضور سفیر ژاپن در ایران مطرح شد؛

۹ پیشنهاد همکاری بین زنجان و ژاپن در زمینه گسترش مناسبات تجاری دو طرف

۹ پیشنهاد همکاری بین زنجان و ژاپن در زمینه گسترش مناسبات تجاری دو طرف

ایسنا/زنجان رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان ۹ پیشنهاد همکاری بین استان زنجان و کشور ژاپن در زمینه گسترش مناسبات تجاری دو طرف را به سفیر این کشور در ایران، مطرح کرد.

برنامه بازدید سفیر ژاپن از کارخانه جی‌تی‌آی با حضور رئیس اتاق بازرگانی زنجان، رئیس سازمان صمت استان و نماینده مردم ابهر، خرم‌دره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی با آیکاوا کازوتوشی سفیر ژاپن برگزار شد.

رئیس اتاق بازرگانی زنجان در این برنامه دیدار با اشاره به زمینه‌های همکاری بین استان زنجان و کشور ژاپن، جذب سرمایه‌گذار از بین شرکت‌های دارای پتانسیل تولید فولاد مرتبط با چاقو را از جمله پیشنهادات اتاق به عنوان پارلمان بخش خصوصی استان برای همکاری با کشور ژاپن عنوان کرد.

علی یگانه‌فرد، امضای یادداشت تفاهم همکاری بین زنجان و شهر سکی ژاپن در زمینه تولید چاقو را پیشنهاد داد و افزود: جذب سرمایه‌گذار در زمینه تولید قطعات خودرو و گیربکس‌های اتوماتیک نیز می‌تواند از دیگر زمینه‌های همکاری‌های دو طرف باشد.

این مسئول با اشاره به اینکه در زمینه ایجاد کریدور جدید گردشگری در شمال‌غرب ایران برای توریست‌های ژاپنی با محوریت زنجان نیز می‌توان همکاری‌های را انجام داد، عنوان کرد: از پیشنهادات دیگر اتاق برگزاری سمیناری مرتبط با تولید آبزیان و شیلات به منظور بهبود کیفیت تولید ماهی در استان زنجان است.

وی با اشاره به همکاری در زمینه بهبود کیفیت تولید کارخانجات مواد معدنی، فولاد و میلگرد و همکاری در زمینه بهبود فضای تولید در استان زنجان، تصریح کرد: می‌توان همکاری در زمینه واردات ماشین‌آلات معدن و جاده‌سازی را نیز با کشور ژاپن به صورت مشترک پیگیری کرد.

رئیس اتاق بازرگانی زنجان با بیان اینکه استان در تولیدات محصولات برقی از قطب‌های کشوری به شمار می‌رود، خاطرنشان کرد: همکاری مشترک با شرکت ایران ترانسفو در زمینه واردات و تولید هسته ترانسفورماتور در این راستا نیز می‌تواند از جمله همکاری‌های مشترک قلمداد شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha