• دوشنبه / ۱ آذر ۱۴۰۰ / ۱۳:۵۸
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1400090100567
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور قول داد:

تخصیص ۹ میلیارد تومان برای توانمندسازی دانش‌آموزان با نیاز ویژه خراسان جنوبی

تخصیص ۹ میلیارد تومان برای توانمندسازی دانش‌آموزان با نیاز ویژه خراسان جنوبی

ایسنا/خراسان جنوبی رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور نسبت به تأمین مبلغ ۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بابت خرید گوشی هوشمند و ۲ میلیارد تومان به منظور ارائه خدمات توانبخشی به دانش آموزان با نیاز ویژه خراسان جنوبی قول مساعد داد.

سید جواد حسینی، امروز دوشنبه اول آذر ماه در نشست کمیته هماهنگی، پشتیبانی و توسعه آموزش و پرورش استان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: فضای لازم و استاندارد برای هر دانش آموز با نیاز ویژه ۲۸ متر مربع است در حالی که میزان فضای موجود برای هر دانش آموز ده و نیم متر مربع است.

به گزارش ایسنا، وی، مناسب سازی در ابعاد مختلف آموزشی، تربیتی، پروری، سلامت، تربیت بدنی و عمرانی را مهم ترین اهداف تشکیل کمیته هماهنگی،پشتیبانی و توسعه آموزش و پرورش استثنایی دانست و عنوان کرد: لازم است در جذب و تخصیص نیروی انسانی، سالانه سهمیه ۱۰ درصدی برای تأمین ۱۲ هزار نیروی اداری و آموزشی استثنایی کشور در نظر گرفته شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش، با اشاره به فعالیت ۸۱۰ مرکز اختلالات یادگیری در کشور، تصریح کرد: از این تعداد ۲۲ مرکز اختلالات یادگیری در خراسان جنوبی مشغول ارائه خدمات به دانش آموزان با نیاز ویژه هستند.

این مقام مسئول در وزارت آموزش و پرورش، لازمه مداخله به هنگام برای پیشگیری از آسیب های جسمانی و توانبخشی کودکان با نیاز ویژه را کاهش سن سنجش دانست و خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش استثنایی در ۴ قلمرو طرح سنجش، ارتقاء کیفیت اختلالات یادگیری، توسعه طرح تلفیقی، فراگیر و مناسب سازی فضا و تجهیزات به دانش آموزان با نیاز ویژه خدمات ارائه می‌دهد.

محمدعلی واقعی، مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی نیز در این مراسم گفت: هدف از تشکیل این کمیته استفاده از ظرفیت و مشارکت سایر دستگاه ها و موسسات در راستایی ارتقای کیفیت فرایند تعلیم و تربیت دانش آموزان با نیاز ویژه است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha