سید جواد حسینی، امروز دوشنبه اول آذر ماه در نشست کمیته هماهنگی، پشتیبانی و توسعه آموزش و پرورش استان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: فضای لازم و استاندارد برای هر دانش آموز با نیاز ویژه ۲۸ متر مربع است در حالی که میزان فضای موجود برای هر دانش آموز ده و نیم متر مربع است.
به گزارش ایسنا، وی، مناسب سازی در ابعاد مختلف آموزشی، تربیتی، پروری، سلامت، تربیت بدنی و عمرانی را مهم ترین اهداف تشکیل کمیته هماهنگی،پشتیبانی و توسعه آموزش و پرورش استثنایی دانست و عنوان کرد: لازم است در جذب و تخصیص نیروی انسانی، سالانه سهمیه ۱۰ درصدی برای تأمین ۱۲ هزار نیروی اداری و آموزشی استثنایی کشور در نظر گرفته شود.
معاون وزیر آموزش و پرورش، با اشاره به فعالیت ۸۱۰ مرکز اختلالات یادگیری در کشور، تصریح کرد: از این تعداد ۲۲ مرکز اختلالات یادگیری در خراسان جنوبی مشغول ارائه خدمات به دانش آموزان با نیاز ویژه هستند.
این مقام مسئول در وزارت آموزش و پرورش، لازمه مداخله به هنگام برای پیشگیری از آسیب های جسمانی و توانبخشی کودکان با نیاز ویژه را کاهش سن سنجش دانست و خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش استثنایی در ۴ قلمرو طرح سنجش، ارتقاء کیفیت اختلالات یادگیری، توسعه طرح تلفیقی، فراگیر و مناسب سازی فضا و تجهیزات به دانش آموزان با نیاز ویژه خدمات ارائه میدهد.
محمدعلی واقعی، مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی نیز در این مراسم گفت: هدف از تشکیل این کمیته استفاده از ظرفیت و مشارکت سایر دستگاه ها و موسسات در راستایی ارتقای کیفیت فرایند تعلیم و تربیت دانش آموزان با نیاز ویژه است.
انتهای پیام
نظرات