• دوشنبه / ۱ آذر ۱۴۰۰ / ۱۲:۵۷
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 1400090100471
  • خبرنگار : 71451

از دل بسیج شهدای بزرگی جوشیده است

از دل بسیج شهدای بزرگی جوشیده است

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه گفت:ما به‌عنوان پیام‌رسان شهدا می‌بایست معرفت‌شناسی و فرهنگ ایثار و شهادت را از طریق حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها، مدارس و مراکز علمی در بخش‌های مختلف جامعه نهادینه کنیم.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام هادی عسگری در نخستین نشست شورای اداری توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در سال جاری که روز یکشنبه ۳۰ آبان‌ماه در فرمانداری شهرستان سنقر و کلیایی و دیگر اعضای این شورا برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته بسیج،  توضیح داد: مردانی از دل بسیج جوشیدند که معجزه‌آفرین شدند و با ایمان، اخلاص و شجاعتی که داشتند ایران اسلامی را در برابر تهدیدات دشمن بیمه کردند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه افزود: بسیج مدرسه عشق و ایثار دلدادگان بی‌ادعا است و مجموعه مخلصی است که در دل آن شهدای بزرگی همچون حاج قاسم سلیمانی جوشیدند و به سردار دل‌ها مبدل شدند.  کسانی بر دل‌ها حکومت می‌کنند که دل‌شان خانه مهر و محبت مردم باشد و گوهر خدمتگزاری به مردم تنها در دل‌های پیراسته از منیت و خودخواهی یافت می‌شود. امروز تداوم بخشیدن به راه شهدا در گرو خدمتگزاری به جامعه ایثارگری و آحاد مردم شریف ایران اسلامی است.


وی بهره‌بردن از سه شاخص معرفت، محبت و شوق به شهادت را مهم‌ترین ویژگی شهدای والامقام عنوان کرد و اگفت: شهدا با معرفت‌شناسی محبت خدای متعال و مردم را در دل خود جای دادند و آنگاه به شهادت و شوق لقای آفریدگار هستی رسیدند.ما به‌عنوان پیام‌رسان شهدا می‌بایست معرفت‌شناسی و فرهنگ ایثار و شهادت را از طریق حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها، مدارس و مراکز علمی در بخش‌های مختلف جامعه نهادینه کنیم.

حجت‌الاسلام عسگری در پایان بر ضرورت توجه به ساماندهی و نگهداری هر چه بهتر گلزار مطهر شهدا، ضرورت دیدار و ارتباط نزدیک با جامعه ایثارگری و نیز توجه به ظرفیت برنامه ششم در جهت عملیاتی کردن برنامه‌های حوزه ایثار تأکید کرد.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha