• دوشنبه / ۱ آذر ۱۴۰۰ / ۰۸:۵۵
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1400090100093
  • خبرنگار : 50478

یک یادگار دوران دفاع مقدس:

سردار شهید سلیمانی سرآمد فرهنگ بسیجی بود

سردار شهید سلیمانی سرآمد فرهنگ بسیجی بود
عکس ارشیوی است

ایسنا/کرمان یک یادگار دوران دفاع مقدس، سردار سپهبد شهید سلیمانی را سرآمد فرهنگ بسیجی دانست و تصریح کرد: همه بسیجیان باید به این سردار سرافراز اقتدا کنند.

"سید ابراهیم یزدی" به مناسبت هفته بسیج در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: بسیج یک فرهنگ ماندگار میدانی است که توسط امام خمینی (ره) پایه گذاری شد و با هدف حضور همگانی اقشار مختلف جامعه اسلامی در ارکان مختلف اجرایی، معنوی، فرهنگی و...  شکل گرفت.


این یادگار دوران دفاع مقدس ادامه داد: اولین امتحان بسیج، در پاسداری از میهن و در مقابل توطئه های دشمنان بود که در دفاع مقدس رشد کرد و به واسطه اینکه معنویت بالایی داشت توانست خدماتی را در ایجاد امنیت و کارهای مهم و سخت در جامعه انجام دهد.


این همرزم شهید سلیمانی اظهار کرد: همانطور که می بینیم این حرکت مقتدرانه امام خمینی(ره) در دفاع مقدس خود را نشان داد و 36 هزار دانش آموز شهید در دفاع مقدس تحت عنوان بسیجی وارد میدان شدند و حماسه آفرینی کردند.


وی با بیان اینکه 114 هزار بسیجی در استان کرمان، زمان جنگ تحمیلی در جبهه حضور پیدا کردند، گفت:  در حوزه رسانه 11 شهید و در حوزه فرهنگی و هنری 138 شهید در استان کرمان با هویت بسیج آمدند که فرهنگ ساز شدند و با افتخار به شهادت رسیدند.


یزدی با بیان این مطلب که درصد قابل توجهی از جبهه را نیروی های بسیجی تشکیل می دادند، افزود: در لشکر 41  ثارالله نیز شرایط همین طور بود، حاج قاسم برای نیروهای بسیجی ارزش زیادی قایل بودند و شخصا به استقبال آنها می رفتند و اهمیت موضوع را برای آنها توضیح می دادند.


این یادگار دوران دفاع مقدس اظهار کرد: سردار سلیمانی همیشه خطاب به فرماندهان تاکید داشتند که  بچه های مردم (بسیجیان) در دست ما امانت هستند و شما باید از این امانت حفاظت کنید.


یزدی با اشاره به اقشار مختلف بسیجی یادآور شد: فرهنگ بسیجی هم اکنون نیز ساری و جاری است و همانطور که می بینیم امروز مدافعین سلامت با همین تفکر، جانفشانی و نقش آفرینی می کنند. امروز بسیج به حوزه های مختلف تقسیم بندی شده و همه آحاد جامعه را پوشش داده است. بسیج محلات، پزشکان، هنرمندان، رسانه، حقوقدانان، بانوان و... که در همه میدانها به صورت موثر وارد می شوند.


یزدی افزود: سالهاست که رهبر معظم انقلاب به کرات، مسئولین کشوری و لشکری را به بهره گیری از فرهنگ بسیجی برای خدمت به مردم توصیه نموده واز بسیجیان به گوهرهای تابناک و درخشان در همه عرصه های خدمت نام می برند.


این یادگار دوران دفاع مقدس خاطر نشان کرد: یکی از نمونه های بارز فرهنگ و مکتب بسیجی، شهید شهسواری بود که دین خود را بطور کامل به فرهنگ و مکتب بسیجی ادا کرد و آنجا که در اسارت با شهامت شعار «مرگ بر صدام ضد اسلام» و «درود بر امام خمینی (ره)» را سر داد، مثال زدنی بود.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha