• سه‌شنبه / ۳ مهر ۱۴۰۳ / ۲۳:۱۱
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1403070302678
  • خبرنگار : 50188

میزبانی رفسنجان از سومین جشن مهر سینمای ایران در استان کرمان

میزبانی رفسنجان از سومین جشن مهر سینمای ایران در استان کرمان

ایسنا/کرمان دبیر سومین جشن مهر سینمای ایران در استان کرمان گفت: سومین جشن مهر سینمای ایران-استان کرمان، هفتم مهرماه جاری به میزبانی رفسنجان برگزار می‌شود.

امیر عابدین‌پور شامگاه سوم مهرماه در نشست خبری و مراسم رونمایی از پوستر سومین جشن مهر سینمای ایران در رفسنجان اظهار کرد: جشن ملی سینما حدود ۲۷ دوره برگزار شد و کرمان یکی از استان‌هایی است که هرساله این رویداد را برگزار کرده است.

وی افزود: طی سه سال، این برنامه به دلیل تداخل با ماه‌های محرم و صفر در مهر ماه برگزار و به مهر سینمای ایران تغییر نام یافت. ۱۲ مهرماه در تهران مراسم ملی و جمع‌بندی مراسم‌ها برگزار می‌شود.

عابدین‌پور بیان کرد: هدف و شعار جشن ملی مهر سینمای ایران این است که همدلی، همراهی و اتحاد بین سینماگران در کل کشور ایجاد شود و نگاهی که همیشه بین مرکز بوده، شکسته شود.

به گفته وی، حدود یک ماه قبل شیوه‌نامه برگزاری جشن ابلاغ شد و مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان به عنوان رئیس شورای سیاست‌گذاری احکامی صادر کردند و در شهرستان‌های برگزارکننده این جشن فرماندار به عضویت این شورا در می‌آید.

دبیر سومین جشن مهر سینمای ایران در استان کرمان تصریح کرد: تلاش کردیم از نیرو و توان جوانان رفسنجان در حوزه‌های اجرایی بهره بگیریم و تا این لحظه فعالیت‌شان رضایت‌بخش است.

وی عنوان کرد: جشن در فاز اصلی و جانبی برگزار می‌شود که بخش اصلی شنبه هفتم مهرماه ساعت ۲۰ در مجموعه خانه حاج آقا علی آغاز خواهد شد و ۳۰۰ نفر از هنرمندان شاخص استان کرمان و شهرستان رفسنجان حضور خواهند داشت. از هنرمندان رشته‌های دیگر به جز سینما نیز دعوت و از موسسات فرهنگی و قرآنی میهمانانی خواهیم داشت.

وی بیان کرد: تقدیر از سینماگران، فیلمسازان، پژوهشگران و مدرسان سینما از دیگر برنامه‌های این جشن است و یک هنرمند استانی به تهران معرفی می‌کنیم.

دبیر سومین جشن مهر سینمای ایران در استان کرمان یادآور شد: در حاشیه این جشن تقدیر از چند فعال حوزه سینمای رفسنجان انجام می‌شود و افتتاح سینمای هنر در مجموعه خجسته را خواهیم داشت. همچنین نمایشگاه پوستر از فیلم‌های منتخب سینماگران استان کرمان روز شنبه افتتاح و به‌مدت یک هفته دایر است.

سید محسن سجادی رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی رفسنجان نیز در این نشست گفت: شهرستان رفسنجان قطب سینمای استان کرمان است و انجمن سینمای جوان رفسنجان در ۱۰ سال گذشته نامش در کشور پرآوازه بوده و سه سال متوالی در فیلم کوتاه جایزه گرفته است.

به گزارش ایسنا، در این مراسم از پوستر سومین جشن مهر سینمای ایران رونمایی شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha