• سه‌شنبه / ۳ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۵۹
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1403070302166
  • خبرنگار : 50187

مدیرکل اوقاف تاکید کرد

نیاز جدی استان کرمان به وقف در حوزه درمان

نیاز جدی استان کرمان به وقف در حوزه درمان

ایسنا/کرمان مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان با بیان اینکه در وقف‌های جدید نیاز به حمایت داریم، گفت: در استان کرمان نیاز جدی به وقف در حوزه درمان داریم.

حجت‌الاسلام علی جلالی امروز سوم مهرماه در نشست خبری به مناسبت هفته وقف ضمن اشاره به حدیثی از پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله درباره آثار صدقه جاریه اظهار کرد: وقف یکی از مصادیق صدقه جاریه است.

وی با بیان اینکه نگین موقوفات استان کرمان، بحث عزاداری اهل بیت به ویژه امام حسین علیه السلام است؛ افزود: در سال‎‌های اخیر برخی اقدامات اوقاف ساماندهی و در راستای اجرای نیت واقف به صورت سراسری انجام می‌شود مثل تشرف جمعی از پاکبانان، کادر درمان و ... به مشهد مقدس.

جلالی ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و اشاره به وقف‌هایی که توسط رزمندگان صورت گرفته، بیان کرد: بیت‌الزهرای کرمان مجموعه‌ای است که توسط سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در سال ۱۳۹۲ و در ایام شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها وقف شد.

مدیرکل اوقاف استان کرمان گفت: قبل از آن نیز حاج قاسم چندین سال روضه‌خوانی در منزلش داشت و امروز بیت‌الزهرا یکی از مکان‌های ترویج فرهنگ و مکتب حاج قاسم است.

وی در ادامه سخنانش اظهار کرد: هفته وقف از ۱۶ ربیع‌الاول(۳۰ شهریورماه) آغاز شده و امسال ۵۰۰ برنامه فرهنگی، عمرانی، اجتماعی و ... در سطح استان استان اجرا خواهد شد.

جلالی با اشاره به توزیع ۱۰۰۰ بسته «مهر تحصیلی» در روز پایانی هفته وقف با حضور معاون اوقاف کشور، افزود: پروژه تالار احسان شهر کرمان که چند سال راکد بود، هفتم مهرماه افتتاح خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: کار تثبیت مالکیت موقوفات استان به حدود ۸۰ درصد رسیده و ما پیگیر حل مشکلات موقوفات و ایجاد ارزش افزوده برای آنها و توسعه سرمایه‌گذاری هستیم.

وی در همین رابطه افزود: در مجتمع دامداری باغین، حدود ۴۰۰۰ دام سبک پرورش داده می‌شود و بنا داریم پرورش دام مولد استان را به ۱۵ هزار رأس برسانیم.

جلالی همچنین به برپایی موکب و حمایت از موکب‌ها در ایام اربعین حسینی در استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان اشاره کرد و در ادامه گفت: چهل و هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم برگزار شده و در هفته وقف از برگزیدگان تجلیل خواهد شد.

مدیرکل اوقاف استان کرمان با اشاره به تلاش برای تعیین تکلیف اراضی وقفی که بخشی از آن خارج از محدوده شهر است، افزود: در صورتی که این اراضی الحاق شود، هم می‌تواند کمکی برای ساخت مسکن در نهضت ملی باشد و هم جلوگیری از تصرف اراضی خواهد بود.

جلالی در پایان بر لزوم فرهنگسازی رسانه‌ها در راستای همراهی مستاجران با اوقاف تاکید کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha