• شنبه / ۲۲ آبان ۱۴۰۰ / ۰۹:۵۱
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400082216541
  • خبرنگار : 50165

یک مسئول در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان:

۶۸.۶ درصد زنجانی‌ها شهرنشین هستند

۶۸.۶  درصد زنجانی‌ها شهرنشین هستند

ایسنا/زنجان معاون آمار و برنامه‌ریزی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان گفت: پارسال ۶۸.۶ درصد جمعیت استان شهرنشین بودند.

ایرج امینی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه بر اساس اعلام مرکز آمار ایران، در سال گذشته استان زنجان ۱.۳ درصد جمعیت کشور را دارد، اظهار کرد: این استان رتبه ۲۵ جمعیتی را در کشور دارد که میزان شهرنشینی در این استان ۶۸.۶ درصد با رتبه ۱۸ کشوری است.

وی با اشاره به برخی شاخص‌های اقتصادی استان، افزود: نرخ مشارکت اقتصادی کل جمعیت ۱۵ ساله و بیشتر استان ۴۵.۵ درصد بود که با این میزان، زنجان رتبه چهارم را در بین استان‌ها کسب کرد. همچنین به تفکیک نرخ مشارکت اقتصادی مردان ۷۲.۵ درصد و نرخ مشارکت اقتصادی زنان نیز ۱۷.۷ درصد است.

این مسئول ادامه داد: نرخ بیکاری کل جمعیت ۱۵ ساله و بیشتر استان زنجان ۷.۵ درصد بود که این نرخ در مردان و زنان به ترتیب ۷.۹ درصد و ۵.۸ درصد ثبت شده و این در حالی است که نرخ بیکاری جمعیت ۱۵ تا ۲۴ ساله استان در سال گذشته، ۱۷.۷ درصد بوده و زنجان رتبه ۲۷ را در میان استان‌ها دارد.

امینی در رابطه با درآمد و هزینه زنجانی‌ها، تصریح کرد: متوسط هزینه‌های غیرخوراکی سالانه یک خانوار شهری بیش از ۴۲ میلیون تومان و برای یک خانواده روستایی بیش از ۲۱ میلیون تومان بوده، متوسط هزینه‌های خوراکی و دُخانی سالانه برای یک خانوار شهری بیش از ۱۴ میلیون و برای یک خانواده روستایی نیز بیش از ۱۲ میلیون تومان بوده است.

معاون آمار و برنامه‌ریزی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان با بیان اینکه متوسط درآمد یک خانواده شهری در این استان بیش از ۶۳ میلیون تومان و برای یک خانواده روستایی بیش از ۴۰ میلیون تومان بوده است، یادآور شد: نرخ رشد سپرده‌ بانکی زنجانی‌ها در سال ۹۸ به میزان ۳۱.۴ درصد و ضریب نفوذ بیمه تولیدی استان در همین سال ۲.۳ درصد بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha