• یکشنبه / ۱۶ آبان ۱۴۰۰ / ۱۰:۰۷
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 1400081611855
  • منبع : نمایندگی دانشگاه هنر

در نشست مسئولین دانشگاه هنر با اعضای هیات علمی عنوان شد؛

ازسرگیری گام به گام آموزش حضوری در دانشگاه هنر

ازسرگیری گام به گام آموزش حضوری در دانشگاه هنر

مسئولین دانشگاه هنر در نشستی با اعضای هیات علمی این دانشگاه به مناسبت آغاز سال تحصیلی، گزارشی از فعالیت‌های دوران کرونا ارائه کردند.

به گزارش ایسنا،در این نشست که با موضوع  «ازسرگیری آموزش حضوری تدریجی در دانشگاه‌ها و مروری بر وضعیت آموزشی، پژوهشی، دانشجویی، فرهنگی و اداری مالی دانشگاه طی نیمسال‌های گذشته در دوران کرونا و همچنین برنامه ریزی های آتی» برگزار شد، دکتر علیرضا رازقی معاون آموزشی دانشگاه هنر، ضمن ابراز خرسندی از دیدار و حضور همکاران در این نشست، توضیحاتی در مورد فعالیتهای انجام شده در حوزه معاونت آموزشی از اسفند ۹۸ تاکنون ارایه و اظهار کرد: دانشگاه هنر هم مانند سایر دانشگاهها و مراکز آموزشی دنیا چاره‌ای جز روی آوردن به فضای مجازی و به ‌کارگیری و استفاده از آن فضا را نداشت که به همت تمامی بخش‌های دانشگاه این امر محقق گردید و در مقطع کنونی تجربیات بدست آمده، می تواند در برگزاری کلاسهای حضوری کمک کند.

رازقی توضیح داد: بازگشایی و از سرگیری آموزش حضوری نمی تواند به یکباره اتفاق بیفتد و باید گام به گام عمل کرد. آمار نشان می دهد که دروس باقیمانده و ارایه نشده از ابتدای نیمسال دوم سال تحصیلی ۹۹-۹۸ از ۲۲ درصد به زیر ۲ درصد در نیمسال جاری رسیده است، اتصال سامانه ی آموزشی LMS به سامانه گلستان و خرید سرورهای جدید جهت آموزش مجازی و... نیز از جمله اقدام هایی بود که در این زمان انجام شده است.

وی در ادامه افزود: مسولین دانشکده‌ها و گروه‌های آموزشی باید با اولویت‌بندی در فراخوان دانشجویان در گام اول ۳۰۰ نفر از دانشجویانی که ترم آخر هستند را جهت آموزش حضوری فراخوان کنند. همچنین در مورد استفاده از خوابگاه‌ها هم تدابیر لازم اندیشیده شده است.با توجه به اینکه تمامی کلاسها برای نیمسال آینده به شکل حضوری خواهند بود باید تمامی بخش ها و واحدهای دانشگاه آماده این امر باشند تا بتوانیم پویایی را به فضای دانشگاه برگردانیم.

معاون آموزشی دانشگاه هنر در ادامه با اشاره به دستاوردهای این مدت دانشگاه گفت: تصویب آیین‌نامه‌های ارتقاء در هیات‌ممیزه در خصوص فعالیتهای پژوهشی و خروج همکاران مربی از بن‌بست ارتقاء که در دست اقدام است، مکاتبه با دانشکده‌ها در راستای تاسیس رشته‌های آموزشی متناسب با ماهیت دانشکده و بررسی کیفیت آموزشی رشته‌های موجود و... ، کسب مجوز برای داشتن دانشجویان خارجی در مقطع دکتری توسط اعضایی که دارای مرتبه استادی، دانشیاری و یا استادیاری هستند، موضوع طرح تمام وقت ویژه اعضای هیات علمی و بررسی نقدهای وارده بر دستورالعمل های آن از جمله دستاوردهای دانشگاه بوده است.

در این جلسه، حجت الاسلام محمد دوست‌پرور مسول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه هنر، ضمن ابراز خرسندی از دیدار همکاران و آرزوی سلامتی برای همه، مطالبی را در باب قدردانی از همکاران دانشگاهی ارایه کرد.

وی به وجود انسانها و شرایطی که در مسیر زندگی برای رسیدن به موفقیت وجود دارند اشاره  کرد و گفت: در مسیر موفقیت، ناملایمات و رنجها نیز بخشی از نعمتهای الهی هستند، که باید شاکر آنها باشیم. ثمره‌ی رنجهایی که شما عزیزان در طی دوران تحصیل متحمل شدید امروز به بار نشسته و موفقیت امروز شما محصول همان رنج شب‌بیداری‌ها و گذر از خوشی‌های زندگی در آن روزها بوده است.

مسول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه هنر، با اشاره به موضوع اردوی دانشجویان رتبه‌های زیر ۱۰۰۰ بیان کرد: امسال برای اولین بار موفق شدیم دانشجویان هنر سراسر کشور را به صورت مستقل و بدون احتساب دانشجویان رشته‌های علوم انسانی در نظر بگیریم و این موضوع حائز اهمیت است. همچنین آمار نشان می‌دهد که از ۵۶۱ دانشجوی پذیرفته شده در دانشگاه هنر ۳۳۱ نفر رتبه زیر ۱۰۰۰ بوده اند و این یعنی باید برای این برترین‌ها بیش از پیش فکر کرد که به دانشگاه هنر روی آورده اند.

 حجت الاسلام دوست پرور خاطر نشان کرد: اعضای هیات علمی اگر ایده و فکری در زمینه‌های فرهنگی و علمی دارند ارایه نمایند تا بتوان از آن در ارتباط موثرتر با دانشجویان استفاده کرد.

در ادامه برنامه دکترسید حسن سلطانی رییس دانشگاه هنر،‌ در سخنانی اظهار کرد: در ابتدای همه‌گیری بیماری کرونا و رو آوردن به استفاده از فضای مجازی برای همه دشوار بود اما با تلاش های بی‌وقفه‌ی حوزه‌ی معاونت آموزشی و مرکز انفورماتیک، امروز توفیقاتی حاصل شده که قابل تقدیر است.

وی در ادامه به دستاوردهای آموزشی پرداخت و گفت: آماده سازی زیرساختهای آموزش مجازی، تفاهم نامه با سازمان منطقه آزاد کیش و اعطای ساختمان به دانشگاه هنر جهت توسعه و گسترش فعالیتهای آموزشی دانشگاه و ایجاد پردیس بین المللی کیش، افزودن متمم به آیین‌نامه ارتقاء اعضای هیات علمی دانشگاه هنر با کسب مجوز از وزارت علوم به گونه ای که مجموعه آثار هنری می‌تواند جزوی از امتیازهای پژوهشی محسوب شود، ارتقاء یک رتبه ای دانشگاه در ISC به واسطه ی فعالیت نشریات و مجلات و راه‌اندازی مجله‌ی مشق هنر و مدیریت سبز از جمله دستاوردهای اموزشی دانشگاه هنر بوده است.

رییس دانشگاه هنر در ادامه به مدیریت دانشگاه‌ها به شکل استانی اشاره کرد و گفت: در استانها این امر بسیار ساده‌تر از تهران است. در تهران این امر به دانشگاه تهران سپرده شده است که در اینجا به چند مورد از تصمیم‌های اخذ شده از جمله شروع فعالیتهای آموزشی از تاریخ ۱۸ مرداد امسال برای دروس کارگاهی، آزمایشگاهی و عملی برای دانشجویان مقطع تحصیلات تکمیلی، برگزاری جلسات شوراهای گروه های آموزشی، شوراهای آموزشی دانشکده و  دانشگاه و... به صورت رسمی و حضوری، تشکیل ستاد کرونا در دانشگاه ها با مسولیت رییس دانشگاه، برگزاری جلسات دفاع به صورت حضوری از تاریخ اول آذرماه آتی، حضور کامل اعضای هیات علمی بر اساس ابلاغیه ها و مصوبات قبلی اشاره می شود.

در پایان مراسم لوح یادبودی به اعضای هیات علمی ارتقاء یافته در ماه های اخیر اعطاء شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha