• شنبه / ۸ آبان ۱۴۰۰ / ۱۸:۰۷
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1400080805741
  • خبرنگار : 50182

مدیرکارخانه نوآوری استان:

"کارخانه نوآوری" کرمانشاه از مزایای "مناطق آزاد" برخوردار است

"کارخانه نوآوری" کرمانشاه از مزایای "مناطق آزاد" برخوردار است

ایسنا/کرمانشاه مدیرکارخانه نوآوری استان کرمانشاه با اشاره به مزایای بسیار فعالیت دراین کارخانه گفت: این کارخانه از مزایای مناطق آزاد برخوردار است و شرکت ها با استقرار در این کارخانه می توانند از معافیت های گمرکی، مالیاتی و بیمه ای استفاده کنند.

وحید نوری در نشست خبری امروز (8 آبان) با اشاره به شروع به کار کاخانه نوآوری استان از سال گذشته گفت: متولی اصلی کارخانه های نوآوری کشور معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است و با توجه به سیاست این معاونت در تمام استان ها بجز تهران قرار است یک کارخانه نوآوری راه اندازی شود.

وی افزود: در همین راستا در سال گذشته شرکت نیروی غرب به عنوان مجری در این زمینه معرفی شد و کارخانه نوآوری استان توسط این شرکت در کرمانشاه راه اندازی شد.

نوری گفت: کارخانه نوآوری مفهومی است که از سه سال پیش در کشور فراگیر شده و در این کارخانه بستر کار لازم برای اجزای اکوسیستم فناوری از جمله شتاب دهنده ها، مراکز نوآوری، نمایندگی شرکت ها و برندهای معتبر و ... فراهم می شود.

مرکز نوآوری "دیجی کالا" این هفته راه اندازی می شود

نوری با اشاره به مساحت 20 هزار مترمربعی کارخانه نوآوری کرمانشاه گفت. این کارخانه در محل مجتمع گلخانه ای که متعلق به شرکت نیروی غرب است احداث شده و تصمیم بر این گرفته شد که با راه اندازی کارخانه بافت گلخانه ای آن نیز حفظ شود و عملا بخش های مختلف اکوسیستم فناوری که قرار است در این کارخانه گرد هم بیایند در یک فضای گلخانه ای و سرسبز که خود یک نوآوری محسوب می شود، فعالیت خواهند کرد.

این مسئول افزود: در فاز اول، حدود 9 هزار مترمربع از زمین این مجتمع گلخانه ای، برای راه اندازی بخش های مختلف کارخانه نوآوری بکارگیری شد و در حال حاضر سه شتاب دهنده و سه مرکز نوآوری در این کارخانه فعال است.

وی خاطرنشان کرد: مرکز نوآوری "دیجی کالا" به عنوان سومین مرکز نوآوری در هفته جاری با امضای تفاهم نامه در محل کارخانه نوآوری مستقر خواهد شد.

این مسئول افزود: در کنار اینها مرکز "فابا" بزرگترین شرکت بانکی کشور که 32 بانک عضو آن هستند نیز در آینده در کارخانه نوآوری استان حضور فعال خواهند داشت.

"کارخانه نوآوری" کرمانشاه از مزایای "مناطق آزاد" برخوردار است

4 باشگاه فعال داریم/ عضویت 70 سرمایه گذار حقیقی و حقوقی در "باشگاه سرمایه گذاران"

نوری در ادامه از راه اندازی چهار باشگاه دانش آموزی، دانشجویی، سرمایه گذاری و مشاوره ای و منتورینگ در محل  این کارخانه خبر داد و افزود: در این باشگاه ها ارتباط میان دانشجویان، دانش آموزان، سرمایه گذاران و مشاوران با فضاهای نوآورانه و فعالان آن فراهم می شود.

وی افزود: بطور مثال در باشگاه دانش آموزی، دانش آموزان عضو بازدیدهای دوره ای از بخش های مختلف کارخانه نوآوری داشته و در دوره های آموزشی آن شرکت خواهند کرد و علاوه بر این عضویت در این باشگاه برای آنها مزیت های دیگری به همراه داشته و می توانند با تخفیف خوبی از امکانات رفاهی و خدماتی برخی مراکز در سطح استان استفاده کنند.

نوری تصریح کرد: در باشگاه سرمایه گذاران هم در حال حاضر 70 سرمایه گذار حقیقی و حقوقی عضو بوده که در ایده های نوآورانه ای که از خلاقیت و بازدهی مناسب برخوردار باشند، سرمایه گذاری خواهند کرد.

مدیرکارخانه نوآوری استان کرمانشاه گفت: علاوه بر اینها در محل کارخانه چندین فضای کار اشتراکی برای استارتاپ ها فراهم شده تا بتوانند بصورت هم افزایی کارها را پیش ببرند.

وی افزود: برای شرکت های بزرگی هم که نخواهند در فضای کار اشتراکی فعالیت داشته باشند، 17 دفتر کار خصوصی در نظر گرفته شده است.

نوری با اشاره به مزایای فعالیت در کارخانه نوآوری استان گفت: در این کارخانه در کنار معافیت بیمه ای و مالی که در پارک علم و فناوری کرمانشاه هم وجود دارد، همانند مناطق آزاد معافیت های گمرکی و سایر معافیت ها هم برای شرکت های مستقر اعمال می شود.

وی افزود: همین امر موجب شده استقبال خوبی برای حضور در کارخانه نوآوری وجود داشته باشد و مجبور هستیم اولویت بندی هایی در این زمینه داشته باشیم.

مدیرکارخانه نوآوری استان کرمانشاه به بخشی از برنامه های آتی این کارخانه هم اشاره کرد و افزود: تا یکسال آینده چندین برند معتبر غذایی و رستورانی در محل کارخانه مستقر خواهند شد.

وی افزود: همچنین در این هفته قراردادی با شرکت ایرانسل و هوآوی خواهیم داشت که تا سال 2023 زمینه اشتغالزایی مستقیم 150 نفر را در استان فراهم خواهد کرد.

"کارخانه نوآوری" کرمانشاه از مزایای "مناطق آزاد" برخوردار است

به دنبال تجمیع "اکوسیستم فناوری" استان در کارخانه نوآوری هستیم/ حوزه"هوش مصنوعی" هدف بعدی ما است

 مهندس مریم حسینی مدیرعامل شرکت نیروی غرب هم در این نشست با اشاره به راه اندازی این شرکت از سال 1368 گفت: از همان سال دو محور اصلی ICT و اتوماسیون صنعتی برای فعالیت های شرکت تعریف شده است.

وی به حوزه های کاری گسترده این شرکت در سالهای فعالیت آن اشاره کرد و افزود: طی دهه های گذشته فعالیت های بسیاری در حوزه راه آهن، نفت و گاز، آب و ... داشته و تقریبا با تمامی اپراتورهای مخابراتی همکاری کرده ایم.

حسینی با اشاره به اهمیت این شرکت به حوزه تحقیق و پژوهش گفت: از سال 1382 واحد تحقیق و توسعه شرکت را راه ندازی کردیم که از جمله آن راه اندازی اولین شتابدهنده استان بود.

وی افزود: شتاب دهنده تیک سال  1395 راه اندازی شد و عنوان اولین شتاب دهنده ای را دارد که خارج از تهران در استان کرمانشاه راه اندازی شد و پیش از آن هیچ استانی بجز تهران شتاب دهنده نداشت.

حسینی با اشاره به آغاز مفهوم کارخانه نوآوری در کشور از سال 1397 گفت: در همین سال با این مفهوم آشنا شدیم و نهایتا سال گذشته توانستیم در محل مجتمع گلخانه ای شرکت به مساحت 20 هزار متر مربع این کارخانه را راه اندازی کنیم.

وی افزود: در حال حاضر به دنبال این هستیم که بتوانیم تمام اجزای اکوسیستم فناوری استان را در این کارخانه گردهم آورده و فناوری استان را توسعه دهیم.

مدیرعامل شرکت نیروی غرب خاطرنشان کرد: علاوه بر این مرکز نوآوری هوشمندسازی کشاورزی را هم سال گذشته راه اندازی کردیم تا بتوانیم گامی در راستای هوشمندسازی کشاورزی استان برداریم.

حسینی هوش مصنوعی و  IOT را حوزه بعدی فعالیت شرکت نیروی غرب عنوان کرد.

"کارخانه نوآوری" کرمانشاه از مزایای "مناطق آزاد" برخوردار است

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha