• شنبه / ۸ آبان ۱۴۰۰ / ۱۵:۱۰
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1400080805610
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

رئیس ناحیه پخش فرآورده‌های نفتی اردستان:

برای تامین سوخت مردم منطقه مشکلی وجود ندارد

برای تامین سوخت مردم منطقه مشکلی وجود ندارد

ایسنا/اصفهان رئیس ناحیه پخش فرآورده‌های نفتی اردستان گفت: به دلیل احتمال حمله هکری به پمپ‌بنزین و جایگاه‌های عرضه سوخت کشور، تنها ۴ جایگاه سوخت در شهرستان اردستان به صورت عرضه بنزین یارانه‌ای فعال شده است.

علی جعفری منش در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: از روز سه‌شنبه اختلال در سامانه هوشمند سوخت باعث شد تا عرضه بنزین در کل جایگاه‌های سوخت کشور با اختلال مواجه شود.

وی افزود: به دلیل احتمال حمله هکری به پمپ بنزین و جایگاه‌های عرضه سوخت تنها ۴ جایگاه از مجموع ۱۲ جایگاه سوخت در شهرستان اردستان به صورت عرضه بنزین یارانه‌ای فعال شده است و مابقی جایگاه‌ها همچنان بنزین را به قیمت آزاد عرضه می‌کنند.

رئیس ناحیه پخش فرآورده‌های نفتی اردستان تصریح کرد: تا زمانی که شرایط عادی نشود همه پمپ بنزین‌ها را به حالت سوخت یارانه‌ای باز نمی‌گردانیم تا اگر اتفاقی افتاد برای جلوگیری از بحران سوخت رسانی فعال باشند.

جعفری‌منش با بیان اینکه در کوتاه مدت نمی‌توان سیستم‌های حفاظتی جایگاه سوخت را تقویت کرد تا از اینگونه اقدامات جلوگیری شود، گفت: هنوز ابعاد حمله هکری مشخص نشده است اما برآورد شده کسانی که این اقدامات را انجام دادند آشنا به سیستم‌های وزارت نفت بودند.

وی با اشاره به خسارت‌هایی که حمله هکری به زیرساخت‌های جایگاه‌های سوخت وارد کرده، خاطرنشان کرد: هنوز به صورت دقیق نمی‌توان اعلام کرد که تا چه میزان خسارت وارد شده است، اما بیشترین خسارت به تجهیزات جایگاه‌های سوخت وارد شده است و تا زمانی که تجهیزات راه‌اندازی کامل نشوند نمی‌توان سطح برآورد خسارت را اعلام کرد.

مصرف ماهانه ۲ میلیون لیتر بنزین در اردستان

رئیس ناحیه پخش فرآورده‌های نفتی اردستان با بیان اینکه ماهیانه حدود ۲ میلیون لیتر بنزین و ۱۲ میلیون گازوئیل در شهرستان اردستان مصرف می‌شود، گفت: قرار گرفتن شهرستان در مسیر محور ترانزیت و همچنین وجود نیروگاه برق زواره باعث مصرف بالای بنزین و گازوئیل در این شهرستان است.

جعفری منش با یادآوری اینکه با تمهیداتی که قبل از شروع فصل سرما انجام شده کمبودی در تأمین سوخت مردم و کارخانه ها وجود ندارد، افزود: حدود ۱۵۰ خانوار در شهرستان اردستان از سهمیه نفت استفاده می‌کنند به صورت فصلی سهمیه خود را دریافت می‌کنند.

وی توصیه کرد: هیچ نگرانی در خصوص کمبود سوخت در شهرستان وجود ندارد و شهروندان سعی کنند در حالت عادی سوخت‌گیری را انجام دهند، زیرا ذخیره کردن بنزین و مشتقات آن علاوه بر آتش‌سوزی، از لحاظ انفجار آفرینی نیز بسیار خطرآفرین است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha