• دوشنبه / ۳ آبان ۱۴۰۰ / ۲۰:۴۳
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1400080302047
  • خبرنگار : 50182

"شورای ششم" کرمانشاه روی شوراهای قبلی را سفید کرد!

"شورای ششم" کرمانشاه روی شوراهای قبلی را سفید کرد!

ایسنا/کرمانشاه دیگر برایمان تشکیل نشدن جلسات شورای شهر کرمانشاه عجیب نیست، عجیب زمانی است که یازده عضو شورا دور یک میز جمع شده و تصمیم بگیرند بعد از چندین ماه به کارِ مردم و شهر رسیدگی کنند.

شورای شهر کرمانشاه حالا چندین ماه است دچار چالش های جدی شده، چالش هایی که میراث دوره های قبل بوده، اما در چند ماه اخیر شدت بیشتری پیدا کرده است.

با اتمام شورای پنجم و روی کارآمدن شورای ششم، امیدی هرچند کوچک در دل مردم شهر زنده شد که شاید شورای جدید از راه اشتباهِ گذشتگان خود فاصله گرفته و مسیر تفاهم و همکاری و همراهی را پیش گیرد، اما امیدهای مردم زمانی رنگ باخت که شورای ششم، روی تمام شوراهای قبلی را سفید کرد.

شورای جدید پس از دو ماه و نیم از آغاز کار شوراها، تنها توانسته یک جلسه موفق داشته باشد و در آن جلسه هم پس از چالش های بسیار و دخالت نهادهای نظارتی تنها توانست هیات رییسه خود را انتخاب کند.

چالش جدید شورا حالا بر سر انتخاب شهردار است و حالا دو جلسه در این زمینه برگزار شده، اما هر دو جلسه به دلیل به حد نصاب نرسیدن اعضا، رسمیت پیدا نکرده و هربار اعضای غایب به بهانه مرخصی از حضور در جلسه سرباز زده اند.

این عدم حضورها و مرخصی رفتن‌های بی موقع و عدم تشکیل جلسات در حالی است که نامه های مردم چندین ماه است در شورای شهر تلنبار شده و آنطور که رییس شورای شهر کرمانشاه می گوید: درگیری ها و گرفتاری های بسیاری برای مردم در این زمینه ایجاد شده است.

رسول آزادی امروز (سوم آبان) پس از عدم تشکیل جلسه شورا در جمع خبرنگاران، با انتقاد شدید از این وضعیت، گفت: این وضعیت حقیقتا جای تاسف دارد و اعضایی که می دانستند امروز موضوعات مهمی داریم و مرخصی گرفته اند، با چه وجدانی می خواهند خود را راضی  کنند.

وی افزود: جلسه قبل سه نفر از اعضا مرخصی گرفتند و در جلسه مهمی که ترتیب داده بودیم حاضر نشدند. برای جلسه امروز هم از سه روز پیش دعوت نامه ارسال شده اما آقای سید پیمان موسوی دو روز پیش تقاضای مرخصی کرد. آقای سید احسان احسانی هم ساعت 12 ظهر امروز و چند ساعت قبل از جلسه درخواست مرخصی کرد، نفر بعدی یعنی آقای سید میثم موسوی اجاق نیز حدود ساعت 12 ظهر تقاضای مرخصی کرده و آقای هاشم درویشی هم یک ساعت قبل از شروع جلسه امروز بصورت پیامکی تقاضای مرخصی کردند.

رییس شورای شهر کرمانشاه با تاکید بر ارسال گزارش این جلسه به فرمانداری کرمانشاه گفت: قانون دست ما را بسته، اما استاندار و فرماندار چرا کاری نمی کنند.

وی افزود: چرا نهادهای نظارتی در این زمینه ورود نمی کنند و جلوی این روند را نمی گیرند.

آزادی گفت: کار مردم شش ماه است در شورای شهر معطل مانده و درگیری های بسیاری میان خانواده ها در این زمینه ایجاد شده و تا کی مردم باید معطل بمانند.

... شورای ششم صبر مردم شهر را لبریز کرده و این میان سکوت نهادهای نظارتی حقیقتا تعجب برانگیز است.

واقعا تا کی این رویه غلط چندین ساله در شورای شهر کرمانشاه باید ادامه داشته باشد. یک بار برخورد جدی میتواند درس عبرتی برای تمام اعضای شورا و دوره های بعدی این نهاد باشد و انتظار این است که مسئولان نظارتی در این زمینه ورود جدی تری داشته باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha