• جمعه / ۳۰ مهر ۱۴۰۰ / ۱۰:۳۵
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1400073021625
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

امام جمعه تبریز:

نماز و زکات نشان دهنده پیوند انسان با خداوند و خلق الله است

نماز و زکات نشان دهنده پیوند انسان با خداوند و خلق الله است

ایسنا/آذربایجان شرقی امام جمعه تبریز گفت: نماز و زکات نشان دهنده پیوند انسان با خداوند و خلق الله است.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در نشست شورای زکات آذربایجان شرقی، با بیان این‌که در سبک زندگی اسلامی برخی فرایض ناظر بین خدا و انسان است، گفت: زکات یکی از ارکان فروع دین و پرداخت آن خدمت به خلق و رمز پیوند انسان با خداوند است.

وی افزود: پرداخت زکات باعث تزکیه نفس و موجب ارتقا درجات معنوی انسان‌ها می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت زکات در آموزه‌های دینی و قرآنی، ادامه داد: در قرآن زکات همراه با نماز مطرح می‌شود و شرط قبولی فریضه نماز پرداخت زکات واجب توسط مومنان است.

حجت الاسلام آل هاشم با بیان این‌که هیچ یک از فرایض واجب دین مقدس اسلام به اندازه زکات همراه با اقامه نماز مورد تاکید قرار نگرفته است، ادامه داد: در قرآن کریم ۲۷ مرتبه زکات همراه با اقامه نماز ذکر شده است.

رئیس شورای زکات استان با تاکید بر این‌که نمازگزاران واقعی از اموال خود به نیازمندان احسان و انفاق می‌کنند، گفت: در سبک زندگی اسلامی رفتار مسلمانان باید بیانگر یکپارچگی اُمت باشد و در کنار اقامه نماز برای خداوند، زکات نیز برای نیازمندان و بندگان الهی در نظر گرفته شود.

وی در ادامه، توجه به پرداخت زکات مستحبی و مال التجاره را مورد اشاره قرار داد و گفت: صداوسیما با نقش روشنگری و آگاه سازی که دارد در برای ترویج فرهنگ پرداخت زکات برنامه سازی داشته باشد.

وی با تقدیر از نهادی متولی و مرتبط با امر زکات، گفت: افزایش ۱۰۱ درصدی پرداخت زکات در استان نسبت به مدت مشابه بیانگر تدین و آگاهی مردم است.

در پایان این نشست احکام اعضای جدید شورای زکات استان به آن‌ها اهدا شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، در ابتدای این نشست، کلامی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان، حجت الاسلام محمدزاده دبیر شورای زکات، جهانگیری معاون اقتصادی استاندار و مسئول کارگروه اقتصادی شورای زکات و فتحی رئیس سازمان جهاد کشاورزی مسئول کارگروه کشاورزی شورای زکات استان از میزان و نحوه جمع زکات واجب در آذربایجان شرقی گزارش دادند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha