• سه‌شنبه / ۲۰ مهر ۱۴۰۰ / ۱۱:۲۳
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1400072013749
  • منبع : نمایندگی اردبیل

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اردبیل:

عضو باشگاه پژوهشگران جوان اردبیل در زمره یک درصد برتر دانشمندان جهان قرار گرفت

عضو باشگاه پژوهشگران جوان اردبیل در زمره یک درصد برتر دانشمندان جهان قرار گرفت

ایسنا/اردبیل رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل از قرارگرفتن عضو این باشگاه در زمره یک درصد برتر دانشمندان جهان خبر داد.

حسن حسین‌زاده ۲۰ مهر ماه با اعلام این خبر افزود: بر اساس اعلام مؤسسه Clarivate Web of sceinece و آخرین نتایج اعلام شده از سوی پایگاه شاخص‌های اساسی علم  ESIو WOS، نورالدین قدیمی عضو استعداد درخشان باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان اردبیل این دانشگاه برای دومین بار در زمره یک درصد برتر دانشمندان و نخبگان جهان قرار گرفت.

وی ادامه داد: بر اساس این گزارش، قدیمی با داشتن بیش از ۷ هزار و ۵۰۰ ارجاع به مقالات چاپ شده، توانسته است حدنصاب لازم برای ورود به لیست یک درصد برتر دانشمندان جهان در زمینه موضوعی مهندسی را کسب کرده و وارد این لیست معتبر شود.

حسین‌زاده افزود: بر اساس اعلام پایگاه ESI، برای قرارگرفتن در فهرست پژوهشگران برتر، کلیه فعالیت‌های علمی ۱۰ ساله اخیر در سطح بین‌المللی از جمله تعداد مقالات، تعداد استنادها، تعداد مقالات پر استناد، تعداد استناد به مقالات پر استناد مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: مسائلی نظیر، رعایت اصول اخلاقی در پژوهش، رعایت میزان خود استنادی در حد قابل‌قبول و نیز مقالات بازپس‌گیری شده در انتخاب یک پژوهشگر از این فهرست موثرند.

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل خاطرنشان کرد: انتخاب یک درصد برتر دانشمندان جهان در ۲۲ حوزه موضوعی علوم و علوم اجتماعی صورت می‌گیرد و داده‌های مورداستفاده در تحلیل و انتخاب پژوهشگران یک درصد برتر در بازه زمانی سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۲۱ از سامانه شاخص‌های اساسی علم (ESI) و وب‌سایت علوم (WOS) استخراج شده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل ادامه داد : قدیمی تاکنون بیش از ۱۸۰ مقاله تخصصی منتشر کرده و دارای ۶ ثبت اختراع ، دو مدال جهانی و ۲۵ مقاله با میزان ارجاع دهی بسیار بالا می باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha