• دوشنبه / ۱۹ مهر ۱۴۰۰ / ۱۴:۰۴
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1400071913105
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی خبر داد

طراحی و اجرای شبکه پایش آب‌های زیرزمینی تبریز

طراحی و اجرای شبکه پایش آب‌های زیرزمینی تبریز

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی از طراحی شبکه پایش آب‌های زیر زمینی با هدف پایش و جلوگیری از آلودگی آب‌های زیرزمینی تبریز خبر داد.

حسن عباس نژاد در جلسه هماهنگی شناسایی ریسک آلودگی واحدهای بزرگ شهر تبریز،‌گفت: شناسایی پتانسیل‌های آلودگی صنعتی که آب‌های زیر زمینی شهر تبریز را تهدید می‌کند، یکی از اولویت‌های حفاظت محیط زیست استان است.

وی افزود: این موضوع از حیث حفاظت از منابع آب و پایداری آن و حفظ کیفیت سفره‌های آب زیر زمینی حائز اهمیت است.

وی گفت: در شرایط بحران آبی کشور که عمده سفره‌های آب زیر زمینی با مشکل کمبود فیزیکی آب مواجه هستند، رعایت استانداردها و ملاحضات زیست محیطی در تعامل با بهره برداری و استفاده از آب‌های جاری و زیر زمینی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و سازمان حفاظت محیط زیست و به طبع آن اداره کل نیز بر حسب وظایف ذاتی با هرگونه آلودگی آب‌های سطحی و زیرزمینی برخورد و با متخلفان هیچگونه مماشاتی نخواهد داشت.

عباس نژاد تاکید کرد: در درجه اول، شناسایی منابع آلاینده و واحدهای صنعتی دارای پتانسیل بالای آلودگی و در درجه دوم طراحی شبکه پایش آب‌های زیر زمینی و در نهایت شناسایی نوع آلودگی و رفع آن در دستور کار این اداره کل است.

وی گفت: واحدهای صنعتی موظف به هماهنگی و همکاری با اداره کل حفاظت محیط زیست استان در راستای اجرای طرح پایش آب‌های زیرزمینی تبریز هستند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی،  در این جلسه واحدهای صنعتی مستقر در غرب تبریز از جمله پالایشگاه و پتروشیمی تبریز، شرکت پلی نار و شرکت پخش فرآورده‌های نفتی تبریز موظف شدند تا ظرف دو هفته نسبت به انجام تشریفات قانونی لازم برای شناسایی مشاور در این خصوص با مسئولیت پالایشگاه تبریز اقدام فوری کنند.

انتهای پیام 
 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha