• دوشنبه / ۱۹ مهر ۱۴۰۰ / ۱۰:۳۲
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1400071912759
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

یک مسئول خبر داد:

از شناسایی ۵۵ گونه جدید پرندگان تا جای خالی بانک اطلاعات در خراسان جنوبی

از شناسایی ۵۵ گونه جدید پرندگان تا جای خالی بانک اطلاعات در خراسان جنوبی

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی از وجود ۴۱ درصد از  پرندگان کشور در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: ۵۵ گونه جدید پرنده طی یک سال اخیر در خراسان جنوبی شناسایی و ثبت شده‌اند.

حسن اکبری، امروز دوشنبه ۱۹ مهر به خبرنگاران رسانه‌های گروهی اعلام کرد: تعداد گونه‌های پرنده در خراسان جنوبی به ۲۲۸ گونه رسیده است.

به گزارش ایسنا، مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی در ادامه از شناسایی و مستندسازی ۲۲۸ گونه پرنده در استان خبر داد و گفت: خراسان جنوبی به لحاظ موقعیت جغرافیایی، اقلیمی و پستی و بلندی دارای طیف گسترده‌ای از بوم سازگان‌ها و زیستگاه‌ها است.

وی تصریح کرد: در استان خراسان جنوبی شاهد گونه‌های متنوعی از حیات وحش هستیم که برخی از این گونه نادر، منحصر به فرد و یاکمیاب هستند، اما اطلاعات و مستندات دقیقی از گونه‌های متنوع پرندگان در استان در دست نیست.

اکبری با اشاره به جای خالی بانک اطلاعات پرندگان در استان برای بهره برداری دانشجویان و علاقمندان به محیط زیست، اظهار کرد: لذا از محل اعتبارات پژوهشی استان در سال ۹۸ اعتباری را برای تحقیق و پژوهش در این حوزه اختصاص داده شد و بر همین اساس خوشبختانه طرح شناسایی و مستندسازی فون پرندگان  درخراسان جنوبی اجرا و منتج به نتایج قابل استناد و مهمی در این زمینه شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی با بیان اینکه ۵۵۷ گونه پرنده در کشور وجود دارد، ادامه داد: تعداد ۱۷۳ گونه پرنده آبزی، کنارآبزی و خشکزی در استان شناسایی و مستند شد که ۳۱ درصد پرندگان کشور را شامل می‌شود.

اکبری خاطرنشان کرد: با ثبت ۵۵ گونه جدید، تعداد گونه‌های مستند طی یک سال از ۱۷۳ به ۲۲۸ گونه رسیده است اما به طور قطع تعداد گونه ها در سطح استان خراسان جنوبی بالاتر از این میزان است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha