• یکشنبه / ۱۸ مهر ۱۴۰۰ / ۱۷:۵۶
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1400071812375
  • خبرنگار : 50294

رئیس کمیته ورزش‌های هوایی استان کردستان گفت:

دریاچه زریبار؛ پتانسیلی ارزشمند برای ورزش‌های هوایی

دریاچه زریبار؛ پتانسیلی ارزشمند برای ورزش‌های هوایی

ایسنا/کردستان رئیس کمیته ورزش‌های هوایی استان کردستان گفت: نباید از پتانسیل‌های دریاچه زریبار چشم‌پوشی کرد، زیرا این دریاچه می‌تواند میزبان مسابقات بین‌المللی و المپیکی باشیم.

آریان علاقه‌مند امروز (۱۸ مهر) در نشست کمیسیون گردشگری، اقتصاد ورزش و اقتصاد هنر اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج اظهار کرد: کمیته ورزش‌های هوایی در واقع نماینده و شعبه انجمن ورزش‌های هوایی کشور در هر استانی است که به کمک اداره ورزش و جوانان هر استان و هیات انجمن‌های ورزشی متصدی بحث برنامه‌ریزی، مدیریت و ساماندهی ورزش‌های هوایی در هر منطقه است.

علاقه‌مند افزود: ورزش‌های هوایی شامل پاراگلایدر، پاراموتور، سقوط آزاد، چتر بازی، بانجی جامپینگ، هواپیماهای فوق سبک و ... است که در استان ما کم و بیش فعال شده‌اند.

وی عنوان کرد: ورزش هوایی در سال ۱۳۸۰ توسط " رضا زندی و کیانوش مشیروزیری" به استان کردستان ورود کرد و حدود چند سال بعد توسط استاد " ناصر ابراهیمی" به تکامل رسید.

علاقه‌مند ادامه داد: بسیاری از ورزشکاران به دلیل علاقه به این رشته شروع به کار کردند، اما به دلیل عدم نبود چارچوب اصولی و درست و نبود یک نهاد متخصص این رشته در استان بسیاری از آن‌ها از این حرفه دست کشیدند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از اولین اقدامات کمیته ورزش‌های هوایی ایجاد شعبه کمیته ورزش‌های هوایی در همه شهرستان‌ها بود و خوشبختانه در این دوماه هیچ‌گونه توقیف وسایل ورزشی و بازداشتی به عنوان پروازهای غیر مجاز در مناطق ممنوعه صورت نگرفته است.

علاقه‌مند یادآور شد: در ابتدای ورود ورزش‌های هوایی، در سطح استان کردستان فاقد سایت‌های پروازی برای فعالیت در این رشته‌های ورزشی بودیم که خوشبختانه این مشکل امروزه رفع شده است.

وی با تاکید بر اینکه در شهر مریوان بهتر از سایر شهرستان‌ها عمل کرده‌ایم؛ افزود: سایت‌های پروازی ما قابلیت تیکاف و لندینگ استاندارد بین‌المللی را دارا است.

علاقه‌مند در خصوص ظرفیت‌ ورزش‌های هوایی اظهار کرد: فردی که خواهان دریافت مجوز از سوی کمیته است باید دوره siv یا امنیت پرواز را طی کنند، و باید فرد بر روی دریاچه چندین پرواز را انجام دهد و عملا بر روی آب فرود بیاید.

وی ادامه داد: به پیشنهاد فدراسیون بهترین مکان و لوکیشن برای برگزاری دوره siv، دریاچه‌های آب شیرین است.

رئیس کمیته ورزش‌های هوایی استان کردستان تاکید کرد: دریاچه زریبار به عنوان یکی از بزرگ‌ترین دریاچه‌های آب شیرین در جهان است، پتانسیل آن را دارد که میزبان دوره‌های تخصصی و بین‌المللی siv در جهان باشد.

وی خاطرنشان کرد: هر کشوری بتواند ورزش‌های هوایی و تفریحات هوایی را فعال کند یکی از بزرگترین پتانسیل‌های گردشگری را در خود دارد.

آریان علاقه‌مند در پایان سخنان خود یادآور شد: نباید از پتانسیل‌های دریاچه زریبار چشم‌پوشی کرد، زیرا این دریاچه می‌تواند میزبان مسابقات بین‌المللی و المپیکی باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha