• شنبه / ۱۷ مهر ۱۴۰۰ / ۱۴:۲۹
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400071711227
  • خبرنگار : 50165

مدیرکل استاندارد استان زنجان عنوان کرد

«چشم‌انداز مشترک برای جهانی بهتر»؛ شعار روز جهانی استاندارد

«چشم‌انداز مشترک برای جهانی بهتر»؛ شعار روز جهانی استاندارد

ایسنا/زنجان مدیرکل استاندارد استان زنجان گفت: شعار امسال «چشم‌انداز مشترک برای جهانی بهتر» انتخاب شده است.

داریوش‌ اشکانی‌پور ظهر امروز (۱۷ مهرماه) در نشست خبری به مناسبت آغاز هفته جهانی استاندارد، با بیان اینکه نیاز است همه مردم با استاندارد آشنا شوند، اظهار کرد: هر ساله سازمان‌های بین‌المللی استاندارد، شعاری را برای روز جهانی استاندارد مصادف با ۱۴ اکتبر (۲۲ مهرماه) تعیین می‌کنند که شعار امسال «چشم‌انداز مشترک برای جهانی بهتر» انتخاب شده است.

وی با بیان اینکه این شعارها با توجه نیازهای روز جهان تعیین می‌شود، افزود: امسال بحث ویروس کرونا جهانی شده و شعار امسال نیز مرتبط با این شعار انتخاب شده است؛ چراکه برای مبارزه با بیماری کرونا، همه جهان به صورت مشترک برای حل مشکل همکاری می‌کنند.

این مسئول ادامه داد: استانداردها نقش اساسی در گفتمان مشترک دارد و با تبیین و تدوین روش‌ها و استفاده آن توسط همه جامعه، استانداردها شکل گرفته و همه افراد از آن بهره می‌برند. سازمان ملی استاندارد ایران نیز تاکنون ۳۳ هزار استاندارد ملی تدوین کرده و باید توجه داشت که تدوین فرآیند یک فرآیند علمی، تجربی و تحقیقاتی است.

مدیرکل استاندارد استان زنجان تصریح کرد: استانداردهایی که با جان و سلامت مردم به طور مستقیم سر و کار دارد، اجباری است و هر کالا و خدماتی که مشمول استاندارد اجباری است، در همه مراحل شامل تولید، توزیع و فروش مورد بازرسی قرار گرفته و فروش این موارد بدون نشان استاندارد ممنوع است. استانداردهای تشویقی نیز بنا به درخواست تولیدکننده به صورت سه ساله صادر می‌شود.

اشکانی‌پور یادآور شد: گاهی اوقات این نیاز وجود دارد که یک استاندارد پس از تدوین، مدتی بعد طبق گزارش‌های دریافتی مورد تجدید نظر قرار گیرد که در این میان استاندارد محصولاتی مثل آبلیمو و فرآورده‌های گوشتی با توجه به تقلب‌های انجام گرفته به روزرسانی و عرصه بر متخلفان تنگ‌تر شده است.

وی عنوان کرد: نقش رسانه‌های گروهی و مردم در نظارت‌ها مهم است؛ چراکه طرح‌های اجرا شده پس از انقلاب، این مهم را به‌خوبی اثبات می‌کند و در سال‌های اخیر عموم مردم به عنوان یک بازرس وارد کارزار شده‌اند. آشنایی مردم با حقوق شهروندی می‌تواند به جامعه‌ای سالم منتهی شود و این مهم ضریب اطمینان را بیشتر می‌کند و مشارکت مردم در کاهش مشکلات بسیار اثرگذار است.

این مسئول با بیان اینکه کارشناسان استاندارد در سراسر کشور در طرحی با عنوان «طاها» که توسط مجلس شورای اسلامی مصوب شده و همه ساله برای اجرای آن اعتباری تخصیص داده می‌شود، مشارکت می‌کنند، خاطرنشان کرد: این طرح به عنوان کار تکمیلی در خصوص بازرسی از بازار انجام می‌گیرد که در اجرای این کار کارشناس به عنوان یک مصرف‌کننده به فروشگاه مراجعه، کالاها را خریداری می‌کنند و توسط آزمایشگاه‌های همکار مورد آزمون و با استانداردها مطابقت می‌دهند که در صورت مطابقت نداشتن نسبت به جمع‌آوری آن مبادرت می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha