• دوشنبه / ۱۲ مهر ۱۴۰۰ / ۱۹:۵۸
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1400071208567
  • منبع : نمایندگی گیلان

 ثبت ۳۱ وقف جدید در گیلان

 ثبت ۳۱ وقف جدید در گیلان

ایسنا/گیلان مدیرکل اوقاف گیلان از ثبت ۳۱ مورد وقف جدید در حوزه‌های فرهنگی، دینی، ازدواج در استان طی یکسال گذشته خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ستار علیزاده، مدیرکل اوقاف گیلان امروز در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه وقف نماد مردمداری و بزرگترین گفتمان عملی اهل بیت است، افزود: صدای بلند واقف در کمک رسانی به جامعه انسانی و نگاه متعالی وی به ارزش فطری بشری است و رسانه نقش و جایگاه مهمی در ترویج وقف دارد و می‌تواند وقف را از مهجوریت و مظلومیت خارج کنند.

مدیرکل اوقاف گیلان با بیان اینکه رسانه می‌توانند در خصوص موقوفه خواری و موقوفه دزدی روشنگری کنند، خاطرنشان کرد: فرهنگسازی در خصوص وقف بر اساس نیازهای روز جامعه از کارکردهای خوب رسانه‌ها است.

علیزاده با اشاره به اینکه وقف معرف و هویت دینی و شخصیت متعالی شخص واقف است، گفت: برنامه‌های فرهنگی خوبی در امامزادگان واجب التعظیم در حال انجام است، استان گیلان با وجود ۹۴۱ مقام سوم کشور را از نظر تعداد امامزادگان دارد که اکثر این امامزادگان در طول سال میزبان برنامه‌های فرهنگی و قرآنی و اجتماعی هستند.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای کرونا تاکنون بیش از ۳۵ میلیارد تومان از محل درآمد موقوفات و استفاده از ظرفیت خیرین در جهت تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی، لوازم بهداشتی و ضدعفونی کننده هزینه کردیم، ادامه داد: علاوه بر این از محل درآمد موقوفات همچنین در محل‌های امور خیریه، علمیه، مساجد، بقاع متبرکه، تهیه دارو و درمان، کمک به هیئات مذهبی استفاده کردیم.

مدیرکل اوقاف گیلان با بیان اینکه طی یکسال گذشته ۱۶۰۰ برنامه فرهنگی در بقاع متبرکه در قالب طرح‌های گوناگون با حضور بیش از ۴۵۰ مبلغ بومی و اعزامی اجرا شده است، بیان کرد: از سال قبل تاکنون ۳۱ مورد وقف جدید در حوزه‌های فرهنگی، دینی، ازدواج داشتیم، همزمان با آغاز سال تحصیلی ۷۳۴ بسته کمک تحصیلی برای دانش‌آموزان نیازمند تهیه و توزیع شد.

علیزاده گفت: در حوزه بقاع متبرکه در قالب توسعه و بازسازی، مقاوم سازی، تعمیر، نگهداری و تکمیل پروژه عمرانی بقعه مجموعا ۱۷ هزار مترمربع با هزینه ۳۳ میلیارد تومان اقداماتی انجام گرفته است. همچنین بیش از هزار هکتار سند مالکیت برای موقوفات اخذ شد.

وی در خصوص حوزه اقتصادی بیان کرد: یک پروژه مسکونی ۸ واحدی در شهرستان رشت با همکاری بخش خصوصی در حال احداث است، اجرای پروژه ماهیان سردآبی در لوشان، کاشت بیش از چهارهزار نهال درختان صنعتی در بقاع متبرکه جهت درآمدزایی از دیگر پروژه‌های اقتصادی است که بیش از ۱۲۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه گیلان یادآور شد: همچنین مرحله شهرستانی و استانی چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآنی را با حضور ۱۲۰۰ متسابق در رشته‌های مختلف برگزار کردیم که ۱۵۰ نفر به مسابقات استانی و ۱۸ نفر به مرحله کشوری راه یافتند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha