• دوشنبه / ۱۲ مهر ۱۴۰۰ / ۱۴:۴۸
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1400071208384
  • خبرنگار : 50224

متصرفان موقوفات را به سازمان اوقاف واگذار کنند

متصرفان موقوفات را به سازمان اوقاف واگذار کنند

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کهگیلویه گفت: کسانی که موقوفاتی را بدون اذن قانونی متصرف شدند خودشان پیشگام شوند و این متصرفات را تحت تولیت سازمان اوقاف و امر خیریه به عنوان متولی قرار دهند.

"عبدالمحمد نمازی" در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت هفته وقف با بیان اینکه زمینه‌های وقف در شهرستان کهگیلویه زیاد است اظهار کرد: نیاز به کار تبلیغی و فرهنگی داریم تا فرهنگ وقف را به منصه ظهور برسانیم.

وی از وقف ایتام، ازدواج، درمان و دارو، وقف برای فقرا و وقف قرآنی به عنوان وقف‌های نیاز شهرستان نام برد.

نمازی تعداد مساجد، حسینیه و زیبنبه‌های غیرمنفعتی شهرستان کهگیلویه را شامل ۴۴۲ مورد عنوان و افزود: هم چنین ۵۶ بقعه متبرکه در شهرستان وجود دارد که از این مجموع ۱۰ بقعه درآمدزا هستد.

وی تصریح کرد: تحت پوشش قرار گرفتن بقعه متبرکه امامزاده سید محمید(ع) از مهم ترین اتفاقاتی بود که افتاد و رقبات این امامزاده در سامانه اوقاف به ثبت رسیده است.

نمازی بیان کرد: کسانی که موقوفاتی را بدون اذن قانونی متصرف شدند خودشان پیشگام شوند و این متصرفات را تحت تولیت سازمان اوقاف و امر خیریه به عنوان متولی قرار دهند.

وی در ادامه صحبت‌های خود به تشریح برنامه هفته وقف در دهدشت پرداخت و از محفل انس با قرآن کریم در امامزاده سید محمید(ع)، برگزاری همایش رهروان رضوی، تشکیل جلسه شورای اداری و تجلیل از نهادهایی که در زمینه وقف همکاری دارند، تجلیل از اصحاب رسانه و غبارروبی امامزادگان و قبور مطهر شهدا به عنوان برخی از این برنامه ها نام برد.

به گزارش ایسنا؛ نمازی اهدا دو باب منزل مسکونی در میدان مرکزی را مهم ترین موقوفه در سال جاری عنوان و بیان کرد: قرار است این ساختمان‌ها بعد از تخریب در چهار طبقه ساخته و خدمات آموزشی، بهداشتی و رفاهی به شهروندان ارائه دهند. هم‌چنین رقبات مسجد صاحب‌الزمان«عج» نیز تحت پوشش اوقاف در خواهد آمد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha