• شنبه / ۱۰ مهر ۱۴۰۰ / ۲۰:۴۹
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1400071006837
  • منبع : نمایندگی چهارمحال و بختیاری

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی:

۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار راه و آب روستایی و عشایری در چهارمحال و بختیاری توزیع شد

۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار راه و آب روستایی و عشایری در چهارمحال و بختیاری توزیع شد

ایسنا/چهارمحال و بختیاری رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری گفت: حدود ۷۰ میلیارد تومان اعتبار به راه روستایی و ۳۰ میلیارد تومان به بحث آب آشامیدنی روستایی و عشایری اختصاص پیدا کرده است و بر اساس اولویت در بین شهرستان‌ها توزیع شد.

علی شهریارپور ۱۰ مهرماه در شورای برنامه‌ریزی و توسعه چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه ۲۵۰۰ میلیارد تومان اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای به استان ابلاغ شده است، اظهار کرد: این اعتبارات شامل تملک دارایی‌های سرمایه‌ای، اعتبارات توازن، نفت، راه روستایی، اعتبار در اختیار نمایندگان استان، نفت، گاز، مالیات و ... است، در حال حاضر نیز ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار از محل راه روستایی و آب شرب روستایی و عشایری توزیع خواهد شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری افزود: از ۴۴۰ میلیارد تومان اعتبارات توازن حدود ۲۲۱ میلیارد تومان توزیع شده است و برای ۲۱۹ میلیارد تومان اعتبارات ملی طرح انتخاب و به سازمان برنامه و بودجه اعلام شده است.

وی بیان کرد: همچنین برای ۱۰۸۸ میلیارد تومان طرح ملی و ملی استانی شده موافقت‌نامه مبادله شده است و ۶۲ میلیارد تومان اعتبار نیز به بخش تنش آبی اختصاص پیدا کرده و برای این طرح‌ها موافقت نامه مبادله شد.

شهریارپور با اشاره به اینکه از ۲۵۰۰ میلیارد تومان اعتبارات چهارمحال و بختیاری حدود ۲۰۰۰ میلیارد تومان تعیین تکلیف شده است، گفت: حدود ۳۹۸ میلیارد تومان اعتبار محرومیت‌زدایی به استان اختصاص یافته است، اما برای توزیع این اعتبار دچار اختلاف‌نظر هستیم و منتظر دستورالعمل جدید هستیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: حدود ۷۰ میلیارد تومان اعتبار به راه روستایی و ۳۰ میلیارد تومان به بحث آب آشامیدنی روستایی و عشایری اختصاص پیدا کرده است و بر اساس اولویت در بین شهرستان‌ها توزیع شد.

وی در ادامه با بیان اینکه ۳۷ اولویت پژوهشی برای سال ۱۴۰۰ در چهارمحال و بختیاری تعیین شده است، گفت: باید علاوه بر اعتبارات پژوهشی دستگاه‌های اجرایی حدود یک درصد اعتبارات هزینه‌ای استان به فعالیت‌های پژوهشی اختصاص پیدا کند.

شهریارپور افزود: امسال ۶۰۰ میلیون تومان به مباحث پژوهشی در چهارمحال و بختیاری اختصاص پیدا کرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری در پایان گفت: برای تسهیل در روند سرمایه‌گذاری و کاهش نامه‌نگاری به دستگاه‌های اجرایی گروه کاری نقشه و اطلاعات مکانی تشکیل خواهد شد، تا دسترسی به اطلاعات مکان‌ها از طریق سامانه تسهیل شود.

در ادامه جلسه تهمتن عبدالهی- مدیرکل اقتصاد و دارایی چهارمحال و بختیاری از اختصاص ۳۲ هزار میلیارد تومان اعتبار از محل هدفمندی یارانه‌ها برای مباحث تولید، اشتغال و کارآفرینی خبر داد و گفت: سهم این استان از این اعتبارات ۴.۳ درصد است.

وی افزود: چهارمحال و بختیاری پس از استان کرمانشاه در رتبه دوم برای تخصیص این اعتبارات قرار دارد، ۱۳ دستگاه اجرایی تا پایان آذرماه فرصت دارند بر اساس برنامه اعلام شده توسط وزارتخانه مربوطه این اعتبارت را جذب کند، اگر مهلت جذب اعتبار به پایان برسد این اعتبار به سایر استان‌ها اختصاص پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha