• چهارشنبه / ۷ مهر ۱۴۰۰ / ۱۳:۱۴
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1400070704560
  • منبع : نمایندگی مرکزی

لزوم همکاری دستگاه‌ها برای اعطای کارت منزلت به سالمندان استان مرکزی

لزوم همکاری دستگاه‌ها برای اعطای کارت منزلت به سالمندان استان مرکزی

ایسنا/مرکزی استاندار مرکزی گفت: با توجه به اینکه استان مرکزی یک استان پیر در کشور است و 12 درصد جمعیت آنرا سالمندان تشکیل می‌دهند لازم است کارت منزلت را در اختیار سالمندان قرار دهیم.

سیدعلی آقازاده روز چهارشنبه هفتم مهرماه در جلسه کارگروه تخصصی امور اجتماعی، فرهنگی، زنان و خانواده استان مرکزی بیان‌ کرد: باتوجه به اینکه مباحث اجتماعی دربرگیرنده طیف وسیعی از آحاد مردم است باید مطالعاتی در این زمینه‌ها صورت بگیرد و مواردی که موجب رفتار بهتر و زندگی بهتر می‌شود را مدنظر قرار داد، لذا سالمندان در استان مرکزی نیازمند توجه و حمایت بیشتری هستند و همه سازمان‌ها لازم ‌است با توجه به شرایط خود امکاناتی را در اختیار سالمندان قرار دهند.

وی در خصوص کتابخانه‌های استان مرکزی اظهارکرد: خوشبختانه کتابخانه‌های استان در رتبه بالایی در کشور قرار دارند و توانسته‌اند با توجه به تمامی مشکلات فرهنگ تاریخی و دیرینه کتابخوانی را زنده نگه ‌دارند.

آقازاده ضمن تاکید بر تشکیل جلسه شورای تربیت بدنی گفت: شورای تربیت بدنی و ورزش باید با توجه به امکانات وسرمایه‌های خوبی که در استان مرکزی وجود دارد فعالیت‌های خوب و ارزنده‌ای را انجام دهد.

زهرا امینی مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: استان مرکزی دارای 150هزار سالمند است که چهار هزار نفر از این تعداد تحت پوشش کمیته امداد هستند. شهر تفرش و آشتیان با 18.8 درصد بیشترین جمعیت سالمند و شهرستان ساوه 7.6 درصد کمترین جمعیت سالمند استان را داراست.

امینی ضمن اشاره به  برنامه‌های بهزیستی و خانه سالمندان در استان مرکزی جهت تکریم سالمندان و ایجاد فضای سالم برای سالمندان به مناسبت هفته سالمند گفت: استان مرکزی در رتبه دوم یا سوم کشور از نظر سالمندی قرار دارد و لازم است همه دستگاه های اجرایی در مبحث فعالیت سالمندی حضور داشته باشند. متاسفانه بسیاری از برنامه‌های ابلاغ شده به دستگاه ها درخصوص سالمندان اجرایی نشده و لازم است توجه جدی‌تری به سالمندان شود.

مهدی ثامنی مدیرکل کتابخانه‌های استان‌مرکزی نیز در این جلسه گفت: فعالیت در عرصه‌های فرهنگی در استان مرکزی به ‌صورت تکه تکه و سرطان گونه است و لازم است به همه عناصر فرهنگی و همه دستگاه‌ها با هم و کنار هم توجه شود. متاسفانه توجه به فرهنگ کتاب و کتابخوانی بسیار کم است.

وی در خصوص جشنواره کتابخوانی رضوی گفت: استان مرکزی تاکنون بیش از 10 هزار اثر در جشنواره رضوی ارائه کرده و رتبه 9 کشور را کسب کرده‎ ‌است، این مسابقه تا آخر آبان ماه ادامه دارد، لذا از مسئولین  صداسیما تقاضای تبلیغ برای حضور عمومی مردم در این جشنواره را دارم.

وی همچنین در خصوص کتابخانه میرجعفری گفت: متاسفانه به هیچ عنوان امکان دسترسی به این کتابخانه وجود ندارد و نزدیک به دوسال است که مطالبات ما جهت ساخت مسیر و راه برای این کتابخانه رد می‌شود و لازم است تمهیداتی در این خصوص صورت بگیرد.

عابد حقدادی مدیرکل ورزش و جوانان استان نیز در این جلسه گفت: ایجاد خانه‌های ورزش روستایی در راستای محرومیت زدایی و توسعه ورزش در روستاها حدود دو سال و نیم است که آغاز شده و یکی از اولویت‌های مهم اداره کل ورزش و جوانان است و بناست که امکانات ورزشی را در اختیار روستاییان قراردهیم.

 وی ادامه داد: در استان مرکزی بیش از 30 درصد جمعیت روستایی داریم و باید نگاه ویژه‌ای به افزایش سرانه فضای ورزشی در روستاها داشته باشیم. تا به حال بیش از 20 طرح باقی مانده ‌است که امید است تکمیل شود و به بهره‌برداری برسد. تاکنون موفق به تجهیز 201 خانه روستایی در استان شده‌ایم و تا پایان سال نیز 25 خانه روستایی دیگر تجهیز خواهد شد.

انتهای‌پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha