• چهارشنبه / ۷ مهر ۱۴۰۰ / ۰۸:۰۱
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1400070704153
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

استاندار مطرح کرد:

روال عادی تبادلات تجاری در ۴ معبر مرزی خراسان جنوبی

روال عادی تبادلات تجاری در ۴ معبر مرزی خراسان جنوبی

ایسنا/خراسان جنوبی استاندار خراسان جنوبی گفت: هر چهار معبر مرزی استان باز است و هیچ منعی برای فعالیت این بازارچه‌ها وجود ندارد.

حمید ملانوری، شب گذشته ۶ مهرماه در جلسه شورای ساماندهی مبادلات مرزی استان اظهار کرد: به لحاظ اداری و سازمانی، هیچ مشکلی در بازارچه های استان نداریم و شرایط برای فعالیت تجار در این گذرگاه‌ها فراهم است؛ فعالیت در بازارچه های مرزی استان، بستگی به همت تجار و بازرگانان ایرانی و افغان دارد.

به گزارش ایسنا، استاندار با درخواست از تجار برای استفاده از فرصت پیش آمده، یادآور شد: تا پیش از این گلایه می‌شد که مرز چرا باز نمی‌شود، ما با تجار افغان در ارتباطیم و شرایط برای فعالیت ما مهیا نیست، حال که با تلاش زیاد، زیرساخت‌ها را فراهم کرده‌ایم، هیچ فعالیتی صورت نمی‌گیرد و لازم است تجار و بازرگانان با توجه به شرایط پیش آمده، مراودات شان را توسعه دهند.

وی به الزامات حاکم بر مرزهای استان اشاره کرد و گفت: به روال گذشته تردد نیروی انسانی به عمق خاک کشور ممنوع است، شب خوابی تجار و دپوی کالاها ممنوعیت دارد و ساعت فعالیت مرز نیز ۷ صبح تا ۱۷ است؛ این الزامات به لحاظ مدیریت بهتر شرایط اتخاذ شده است.

استاندار درخصوص مشکلات پیش آمده برای کامیون‌های حمل سوخت در روزهای اخیر گفت و اظهار کرد: بر اساس مصوبه جلسه امروز، فعالیت کامیون های سوخت به روال سابق انجام می‌شود.

ملانوری ادامه داد: کامیون‌ها باید از منطقه ویژه نوبت بگیرند و با هماهنگی گمرک و منطقه ویژه کار را ادامه دهند و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نیز طرح خود را برای اصلاح و بهبود شرایط به کارویژه نرز ارائه کند تا بعد از طرح و بررسی ترتیب اثر داده شود.

استاندار، اقتصاد و امنیت در مرز را از مسایل مهم مدیریتی استان عنوان و تأکید کرد: پیشران‌های توسعه‌ای استان به ویژه مرز، برای ما بسیار حائز اهمیت بوده و با توجه به شرایط افغانستان، موضوع مرز از حساسیت بیشتری برخوردار است.

وی با تأکید بر اینکه ما علاقمندیم فعالیت در مرزها را توسعه دهیم، اظهار کرد: برای نیل به این هدف باید هماهنگی بین دستگاه‌ها، نهادها و شوراها بیشتر شود چرا که این همراهی و تعامل می تواند امنیت را در مرزها تقویت کند.

به گفته وی؛ بازدیدهای مکرر از مرزهای استان و برگزاری جلسات شورای ساماندهی مبادلات مرزی به صورت مستمر به همین منظور است.

استاندار با اشاره به مصوبات جلسات گذشته شورای ساماندهی مبادلات مرزی استان خاطرنشان کرد: بر اساس این مصوبات، هیچ اقدامی نباید بدون هماهنگی شورای ساماندهی مبادلات مرزی، کارویژه مرز و شورای تأمین استان در مرزها انجام شود.

بحث خرده فروشی در ماهیرود به کارویژه مرز ارجاع شود

ملانوری ادامه داد: در راستای توسعه زیرساخت‌ها در ماهیرود اقداماتی شده که احداث ساختمان ایکس ری در همین راستا در دستور کار گمرک استان قرار گرفت و باید در موعد مقرر به بهره برداری برسد.

وی احداث ساختمان مرزبانی و مخزن آب را از دیگر برنامه‌های توسعه‌ای در ماهیرود عنوان کرد و پیشنهاد داد: بحث خرده فروشی در ماهیرود به کارویژه مرز ارجاع شود تا با بررسی کلیه جوانب، درصورت تصویب عملیاتی شود و غرفه‌های واقع در ماهیرود نیز در مهلت قانونی و از طریق مزایده واگذار می‌شوند.

گفتنی است؛ این جلسه با محوریت بررسی مصوبات سفر استاندار به بازارچه‌های مرزی، بررسی آخرین اقدامات دستگاه‌های اجرایی درخصوص بازگشایی بازارچه‌های مرزی و ارائه گزارش دستگاه‌های مستقر در مرز از آخرین وضعیت سایت مرزی ماهیرود برگزار شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha