• یکشنبه / ۴ مهر ۱۴۰۰ / ۱۳:۰۹
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1400070402321
  • منبع : نمایندگی گیلان

آتش سوزی تالاب انزلی به تشریک مساعی منتج شد

آتش سوزی تالاب انزلی به تشریک مساعی منتج شد

ایسنا/گیلان مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: آتش سوزی در تالاب انزلی اتفاق بدی بود اما به تشریک مساعی منتج شد.

ساسان کفایی امروز در جلسه احیای تالاب انزلی که در سالن الغدیر استانداری گیلان برگزار شد، با بیان اینکه تالاب انزلی ۱۹ هزار و ۴۸۵ هکتار مساحت دارد و نگین شمال کشور محسوب می شود، افزود: ارزش و اهمیت این تالاب اگر بیشتر از دریاچه ارومیه نباشد، کمتر نیست.

وی با بیان اینکه افراد سودجو تصرف اراضی حاشیه تالابی را مد نظر دارند و لذا اقدام به آتش سوزی حاشیه تالاب و در نهایت تملک این اراضی می کنند، گفت: یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست استان گیلان با گشت و پایش و کنترل شبانه روزی با هرگونه تصرف برخورد می کند.

کفایی در خصوص آتش سوزی اخیر تالاب انزلی خاطرنشان کرد: این آتش سوزی ها در سه منطقه رخ داد که در چراغ پشتان بیش از دو منطقه دیگر بود.

وی تصریح کرد: مردم به ما در احیای تالاب انزلی نشان دادند هرجا مسئولین کاری را شروع کنند، بلافاصله جوامع انسانی به خصوص جوامع محلی برای مشارکت خواهند شتافت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: آتش سوزی که در تالاب انزلی رخ داد، به دلیل  طمع افرادی برافروخته شد که با آتش زدن نیزارها تلاش می کنند بر وسعت اراضی کشاورزی شان که در حاشیه تالاب است، بیافزایند که خوشبختانه متخلفین شناسایی و دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه بیش از ۶۷ هکتار از نیزارهای تالاب انزلی در این آتش سوزی ها سوخت، افزود: اگر چه آتش سوزی در تالاب انزلی اتفاق بدی بود اما به تشریک مساعی ها منتج شد.

در ادامه این جلسه اسماعیل میر غضنفری فرماندار شهرستان انزلی گفت: جمع آوری سنبل آبی کاری مطلوب است اما نباید به صورت مقطعی انجام شود زیرا احیای تالاب انزلی یک پروژه نیست بلکه یک پروسه است.

وی با بیان اینکه برای لایه روبی و برداشت مصالح از تالاب انزلی باید تعریف های جداگانه ای وجود داشته باشند تصریح کرد: در حوزه اجرایی خوب است که تامین نیازهای مالی برای احیای تالاب پیگیری بیشتری صورت گیرد.  

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha