• دوشنبه / ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۲:۴۱
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1400062921566
  • خبرنگار : 50184

تاثیرات بالای ورزش در افزایش یادگیری کودکان

تاثیرات بالای ورزش در افزایش یادگیری کودکان

ایسنا/کرمانشاه رئیس کمیته آموزش هیات پزشکی ورزشی استان کرمانشاه گفت: ورزش می‌تواند باعث افزایش تمرکز و یادگیری در کودکان شود.

نسرین نازیی در هشتمین روز از پویش "ایران تندرست" با موضوع ورزش و سلامت روان در گفت و گو با ایسنا، بااشاره به نقش ورزش در سلامت جسم و روان افراد، اظهار کرد: طی سالهای اخیر با بررسی ها  و پژوهش هایی که صورت گرفته به نقش مهم ورزش در سلامت روان افراد هم پی برده اند.

وی افزود: ورزش می تواند روی کاهش سطح اضطراب و افسردگی، افزایش خودباوری، اعتماد به نفس، افزایش توجه و تمرکز و افزایش انگیزه و ... افراد تاثیر مهمی داشته باشد.  

رئیس کمیته آموزش هیات پزشکی ورزشی کرمانشاه اضافه کرد: در سنین کودکی و نوجوانی انجام فعالیت های ورزشی می تواند به آزاد شدن انرژی نهفته در کودکان کمک زیادی کند که این مسئله برای آنها بسیار لذت بخش خواهد بود و  افزایش نشاط آنها را به همراه دارد.

وی ادامه داد: در عصر کنونی که بیشتر خانواده ها به سمت تک فرزندی رفته‌اند و کودکان بیشتر در محیط بزرگسالان بزرگ می شوند، ورود به محیط های ورزشی می تواند به افزایش تعاملات اجتماعی و اجتماعی شدن کودکان کمک زیادی کند.

نازیی با بیان اینکه شرکت در برنامه های ورزشی سلامت روانی افراد را تامین می کند، گفت: یکی از ابعاد درمانی برای اختلالات روانی افراد ورزش است، بگونه ای که روان شناسان در کنار درمان هایی که برای اختلالات روانی دارند، ورزش را نیز توصیه می کنند.

وی افزود: در کنار اینکه ورزش در کنترل بسیاری از بیماری ها مانند چاقی و اضافه وزن، دیابت، فشار خون و بیماریهای قلبی و عروقی به فرد کمک می کند، می تواند روی افزایش یادگیری آنها تاثیر زیادی بگذارد.

رئیس کمیته آموزش هیات پزشکی ورزشی استان اضافه کرد: برای کودکانی که دچار بیش فعالی و یا پرخاشگری هستند و نمی توانند تمرکز داشته باشند، ورزش می تواند به آنها کمک کند و قدرت یادگیری‌شان را بالا ببرد. البته این موضوع در بزرگسالان هم صادق است و ورزش روی حافظه آنها نیز تاثیر می گذارد.

وی ادامه داد: افرادی که از نظر جسمانی ضعیف هستند یا دچار چاقی زیادی هستند، گاها از نظر روانی دچار  مشکلاتی می شوند، چراکه به احساس حقارت، خود کم بینی، ناتوانی و ... مبتلا می شوند که ورزش می تواند در درمان این ناهنجاری های اجتماعی هم موثر باشد.

نازیی در ادامه با بیان اینکه سبک زندگی انسان ها در عصر حاضر باعث شده که به یک کرختی و تنبلی دچار شوند، گفت: این مسئله علاوه براینکه باعث اضافه وزن و چاقی بین آنها می شود، به دوری گزینی و یکجانشینی و انزوای آنها نیز منجر به می شود که این مسئله اضطراب مفرط، استرس و ... را برایشان بدنبال دارد، بنابراین ورزش می تواند به آنها کمک کند تا به شادابی مضاعفی برسند.

وی به نقش ورزش در درمان وسواس های فکری هم اشاره کرد و گفت: هر دسته از ورزش ها به درمان یکی از  اختلالات و نشانه های روانی کمک می کند.

وی در خاتمه گفت: ورزش نه تنها برای سلامت روان ضرری ندارد، بلکه به پویایی آن کمک می کند و ما تنها ورزش را در صورتی منع می کنیم که فرد دچار بیماری صرع و تشنج باشد که در آن حالت نیاز به تشخیص پزشک دارد.

انتهای پیام  

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha