• شنبه / ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۱:۰۲
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1400062719700
  • منبع : نمایندگی قزوین

یک مسئول:

۸۰ درصد مددجویان مراکز بهزیستی قزوین واکسینه شدند

۸۰ درصد مددجویان مراکز بهزیستی قزوین واکسینه شدند

ایسنا/قزوین مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: ۸۰ درصد مددجویان مقیم در مراکز شبانه‌روزی بهزیستی قزوین واکسن کرونا دریافت کردند.

علیرضا وارثی با اشاره به واکسینه کردن مددجویان مقیم در مراکز بهزیستی قزوین، تصریح کرد: بهزیستی استان قزوین ۲۵ مرکز نگهداری شبانه‌روزی در حوزه مراکز روان، معلولین جسمی حرکتی، ذهنی و سالمندان دارد که حدود ۹۲۵ نفر مددجو در این مراکز نگهداری می‌شوند.

وی افزود: در ایام کرونا این مراکز در کنار ایفای مسئولیت‌های قبلی خود، تست‌های تب سنجی و اکسی متری مددجویان و کارکنان را به‌صورت روزانه انجام می‌دهند و همچنین ضدعفونی کردن مراکز طبق دستورالعمل‌های ابلاغی سازمان و ستاد کرونا استان صورت می‌گیرد.

بنابراعلام روابط عمومی بهزیستی استان قزوین، مدیرکل بهزیستی استان قزوین، اظهار کرد: تاکنون ۸۰ درصد مددجویان مقیم در مراکز شبانه‌روزی بهزیستی قزوین واکسن کرونا دریافت کردند؛ همچنین علاوه بر این تعداد، ۷۰ درصد از کارکنان مراکز بهزیستی استان قزوین هم تا به امروز واکسینه شده‌اند که سعی می‌کنیم با توجه به هماهنگی‌های انجام‌شده این افراد به‌صورت کامل واکسینه شوند.

وی افزود: درزمینهٔ پر کردن اوقات فراغت مددجویان مانند گذشته انجام فعالیت‌هایی مانند بازی‌های فکری، مطالعه، ورزش و مشاهده برنامه‌های تلویزیون و موسیقی در دستور کار قرار دارد؛ با توجه به اینکه در این ایام ملاقات ممنوع شده، در صورت ضرورت ملاقات با حفظ فاصله و با رعایت کلیه دستورالعمل‌های بهداشتی انجام می‌شود.

وارثی یادآور شد: درزمینهٔ واکسیناسیون مددجویان غیر مقیم که دارای پرونده معلولیت هستند نیز مکاتبات لازم با دانشگاه علوم پزشکی انجام‌شده است؛ این افراد بدون در نظر گرفتن شرایط سنی صرفاً با ثبت‌نام در سامانه سلامت و ارائه مدارک شناسایی و کارت معلولیت با حضور در مراکز واکسیناسیون، واکسینه شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس دستورالعمل‌های ارسالی از بهزیستی کشور از زمان شیوع کرونا، در مناطق سفید ۷۰ درصد، در مناطق زرد ۵۰ درصد و در مناطق قرمز ۲۰ درصد توان‌خواهان می‌تواند در مرکز حضورداشته باشند، همه مراکز نیز موظف به ارائه خدمات به افراد حاضر در مرکز و آموزش از راه دور به توان‌خواهان در منزل هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha