• یکشنبه / ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۳:۴۳
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1400062115494
  • خبرنگار : 50184

استاندار کرمانشاه:

باید به آینده کرمانشاه امیدوار باشیم

باید به آینده کرمانشاه امیدوار باشیم

ایسنا/کرمانشاه استاندار کرمانشاه جوانان کرمانشاهی را جوانانی با استعداد، باهوش و آینده نگر خواند و گفت: با وجود این جوانان باید به آینده کرمانشاه امیدوار باشیم.  

هوشنگ بازوند در نشست امروز(۲۱ شهریور) ستاد ساماندهی امور جوانان استان، از مردم به عنوان بزرگترین سرمایه های اجتماعی نظام جمهوری اسلامی ایران یاد کرد و افزود: جوانان بخش مهمی از سرمایه های اجتماعی و تقویت کننده کننده آن در کشور محسوب می شوند.

وی افزود: سرمایه اجتماعی کشور طی سالهای اخیر تاحدودی ضعیف شده که این موضوع در فضای مجازی به خوبی خود را نشان می دهد، هرچند در بحران و در مسائل مختلف می بینیم که مردم همواره پای کار هستند. با این وجود باید برای تقویت سرمایه های اجتماعی بویژه در بخش جوانان تلاش کنیم.

استاندار کرمانشاه یکی از زمینه های تقویت سرمایه های اجتماعی را ایجاد امید به آینده در دل مردم دانست و گفت: زمانی که مردم پای صندوق های رای می روند تا دولت جدیدی روی کار بیاید، امیدی بین آنها  ایجاد می شود که باید بتوانیم این امیدواری را با اقدام و عمل حفظ کنیم.

بازوند یادآورشد: سوخت توسعه در هر کشوری نیروی انسانی آن است که امید به آینده می تواند آن را شتاب ببخشد.

وی در ادامه سخنانش بااشاره به بمباران فرهنگی کشور توسط کشورهای معاند و رسانه هایشان، گفت: در شرایط کنونی به شکل های مختلفی بمباران فرهنگی می شویم و شرایط سختی را بوجود آورده اند، بنابراین درحالی که اصل انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی نشات گرفته از قیام عاشورا است، باید در حوزه فرهنگی خصوصا برای جوانان فعالیت هایی را داشته باشیم.  

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه در کرمانشاه جوانانی بسیار با استعداد، باهوش، آینده نگر و امیدوار داریم، اظهارکرد: اینها سرمایه های بزرگ استان هستند که با این سرمایه ها آینده بسیار خوبی برای کرمانشاه رقم خواهد خورد.

وی در ادامه این نشست، به اهمیت توجه به جایگاه جوانان در استان اشاره کرد و گفت: متولی حوزه جوانان فقط اداره کل ورزش و جوانان نیست، بلکه همه دستگاه های باید به آن توجه داشته باشند و حتی پیش از این نیز تاکید کرده بودم که هر دستگاهی بصورت مجزا برای این حوزه باید برنامه داشته باشد که متاسفانه چندان عملیاتی نشده، بنابراین دوباره تاکید می شود که این موضوع را در دستور کار خود قرار دهید.

بازوند همچنین بااشاره به گزارش پرداخت وام ازدواج در استان طی پنج ماهه امسال که طبق آن تنها ۴۲ درصد از جوانان متقاضی موفق به دریافت این وام شده اند،  اعلام کرد: متاسفانه آمار خوبی در پرداخت وام ازدواج برای سالجاری نداریم، دراین راستا مکاتباتی را با بانک ها خواهم داشت و اگر بانکی مدعی شود که به دلیل نداشتن منابع وام را پرداخت نکرده، قابل قبول نیست.

وی در بخش دیگری از سخنانش به بیانیه گام دوم انقلاب و جایگاه جوانان در آن اشاره کرد و گفت: از مدیران دستگاه های اجرایی استان می خواهم که راهبردی شدن این بیانیه که جوانان جایگاه مهی در آن دارند را در دستور کار قرار دهند.

استاندار کرمانشاه اعلام کرد: بیانیه گام دوم انقلاب، راهبردی اساسی و کلان برای کشور است که مدیران دستگاه های اجرایی باید این راهبرد را با تدوین یک برنامه بسیار خوب عملیاتی کنند و در نهایت آن را به فرهنگ عمومی در کشور تبدیل کنند.  

وی در بخش پایانی سخنانش با تقدیر از عملکرد مدیرکل ورزش و جوانان استان در دو حوزه ورزش و جوانان، اعلام کرد: توجه مدیرکل ورزش و جوانان استان به حوزه جوانان در کنار حوزه ورزش باعث شد تا عملکرد این حوزه در کشور از رتبه ۲۹ سال ۱۳۹۷ به رتبه اول در سال ۱۳۹۹ برسد.

افتتاح ۲۷۵ پروژه ورزشی در کرمانشاه طی ۲ سال

در ادامه این نشست، مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه نیز گزارشی از عملکرد حوزه های ورزش و جوانان استان طی دو سال اخیر داد و گفت: در این مدت ۲۷۵ پروژه بزرگ و کوچک را در استان افتتاح کرده ایم.

صابر رحیمی افزود: خوشبختانه طی این مدت با همراهی مسئولین و همدلی که بین جامعه ورزش استان بود، در بحث توسعه زیرساخت ها تحولات خوبی را شاهد بودیم.

وی یادآورشد: درحوزه جوانان هم در این مدت کارهای خوبی صورت گرفت و توانستیم با برگزاری منظم ستادهای ساماندهی امور جوانان در استان رتبه استان را در کشور به خوبی ارتقاء ببخشیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان به دیدارهای هفتگی خود با جوانان نخبه استان هم اشاره کرد و گفت: در مجموع از سال گذشته با ۶۰ نفر از جوانان نخبه استان بصورت چهره به چهره دیدار داشته ایم و در جریان مشکلات آنها قرار گرفته ایم.

انتهای پیام  

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha