• شنبه / ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ / ۰۹:۰۰
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1400062014221
  • منبع : نمایندگی ایلام

در ۴ سال گذشته انجام شد

صدور ۱۰۳ پروانه کاربرد علامت استاندارد در ایلام

صدور ۱۰۳ پروانه کاربرد علامت استاندارد در ایلام

ایسنا/ایلام مدیرکل استاندارد ایلام از صدور ۱۰۳ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری و تشویقی ، صدور ۶ فقره پروانه کاربرد حد مجاز آلاینده‌ها در محصولات کشاورزی و بیش از ۱۰ هزار فقره بازرسی از نازل‌های عرضه سوخت مایع در طول ۴ سال گذشته خبر داد.

«مهناز همتی» در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در  ۴ سال گذشته ۱۰۳ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری و تشویقی  مربوط به واحدهای تولیدی صنایع ساختمانی و معدنی، شیمیایی، غذایی، سلولزی و کشاورزی صادر شده است.

وی با بیان اینکه  اخذ پروانه کاربرد علامت استاندارد نشانه تعهد تولید کننده یا ارائه کننده محصول، خدمت با کیفیت، رعایت ضوابط و موازین، احترام به حقوق مصرف کنندگان و استمرار انطباق مشخصات کالا با استانداردهای ملی است، گفت: در طول این مدت، ۶ فقره پروانه کاربرد حد مجاز آلاینده‌ها در محصولات کشاورزی نیز برای کشاورزان استان صادر شد.

مدیرکل استاندارد ایلام ادامه داد: پروانه‌های استاندارد صادر شده ۳ سال اعتبار دارد و زمانی که نزدیک است اعتبار پروانه به پایان برسد افراد باید درخواست تمدید پروانه بدهند و فرم‌های مخصوص را تکمیل کنند.

همتی تاکید کرد: صدور پروانه کاربرد علامت استاندارد از جمله تکالیف قانونی برای حصول اطمینان از رعایت الزامات استاندارد، استمرار کنترل کیفیت محصولات در واحدهای تولیدی تحت پوشش استان و ترغیب این واحدها به ارتقای کیفیت محصولات تولید شده بر اساس معیارهای سازمان ملی استاندارد است.

دبیر شورای استاندارد استان ایلام گفت: کارشناسان این اداره کل به صورت مستمر به بازدید از خط تولید، مواد اولیه و شرایط نگهداری فرآورده و  همچنین بررسی اسناد و مدارک مربوط به کالیبراسیون و آزمایشات انجام شده در واحد کنترل کیفیت شرکت می پردازند.

همتی تصریح کرد: کارشناسان به طور تصادفی از کالاهای تولید شده جهت ارزیابی انطباق محصول تولیدی با استانداردهای ملی مربوطه، نمونه برداری کرده و در صورت داشتن شرایط ر و انطباق آزمایشات با استاندارد ملی مربوطه، صدور پروانه استاندارد انجام می‌گیرد.

وی گفت: تولید، تمرکز، توزیع و فروش کالاهای مشمول مقررات استاندارد اجباری، بدون علامت استاندارد یا با کیفیت پائین‌تر از استاندارد ممنوع است و در صورت تخلف، واحدهای تولیدی متخلف به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

مدیرکل استاندارد ایلام با بیان اینکه در دولت دوازدهم، بیش از ۱۰ هزار  فقره بازرسی از نازل‌های عرضه سوخت مایع در سطح استان توسط بازرسان در راستای کالیبره کردن و آزمون وسایل سنجش انجام شده است.

همتی تاکید کرد: در همین راستا به منظور حمایت از حقوق مردم با همکاری شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه ایلام، در طی این مدت، ۱۰۲۸۸ فقره نازل عرضه سوخت مایع بنزین و نفت گاز مورد آزمون و همچنین ۹۶ فقره استانداردسازی جایگاه عرضه سوخت cng، در استان انجام شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha