• شنبه / ۱۶ تیر ۱۴۰۳ / ۱۶:۴۸
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 1403041611206
  • خبرنگار : 71553

بازگشت ۵۳ هزار نفر از حجاج به کشور/۲۳ تیرماه عملیات بازگشت به اتمام می‌رسد

بازگشت ۵۳ هزار نفر از حجاج به کشور/۲۳ تیرماه عملیات بازگشت به اتمام می‌رسد

سخنگوی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه تا به این لحظه ۵۳ هزارنفر از حجاج به کشور بازگشته‌اند، اظهار کرد: بدین ترتیب شنبه هفته آینده ۲۳ تیر آخرین پروازهای حجاج بیت‌الله از فرودگاه جده انجام خواهد شد.

به گزارش ایسنا، حسام قربانعلی در تشریح آخرین وضعیت بازگشت حجاج سرزمینی وحی به کشور اظهار کرد: تعداد ۱۷۸ پرواز برنامه‌ای از شهر مدینه منوره به سمت ایستگاه‌های داخلی اعزام شده و از این ایستگاه، تعداد ۵۷ پرواز باقی مانده است.

وی افزود: تعداد پروازهای انجام شده از فرودگاه جده تا به این لحظه ۵۵ پرواز برنامه ای‌ بوده که در ادامه عملیات ۱۰۲پرواز برنامه‌ای دیگر هم از فرودگاه جده انجام خواهد شد.

سخنگوی ایران ایر تصریح کرد: مجموع پروازهای انجام شده تا کنون از دو فرودگاه مدینه و جده ۲۳۳ پرواز برنامه‌ای بوده که ۱۵۹ پرواز هنوز باقی مانده است.

قربانعلی با بیان اینکه طی برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته یک روز هم از برگشت حجاج کاسته شده است، عنوان کرد: بدین ترتیب شنبه هفته آینده ۲۳ تیر آخرین پروازهای حجاج بیت‌الله از فرودگاه جده انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه تا به این لحظه ۵۳ هزار نفر از حجاج به کشور بازگشته‌اند، افزود: حجاج اصفهان، گلستان، سیستان و بلوچستان، زنجان، مازندران، هرمزگان، بندرچابهار، فارس، آذربایجان غربی، اردبیل، یزد و تهران باقی مانده اند و مابقی حجاج هم که حدود ۳۴ هزار و ۵۰۰ نفر هستند به کشور بازخواهند گشت.

سخنگوی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در ادامه گفت: تا به این لحظه هیچ مشکل خاصی در عملیات نداریم و با پدیده تعجیل در فرودگاه مدینه هم روبه رو بودیم؛‌ به طوری که در عملیات بازگشت حجاج، ۱۵ دقیقه تعجیل در پروازهای اعزامی از شهر مدینه به سمت کشور داشتیم.

وی در پایان گفت: با وجود اینکه با تحریم یکی از شرکت ها و عدم دریافت مجوزها روبرو بودیم اما عملیات انتقال حجاج تا کنون به بهترین وجه پیش رفته است و بدین ترتیب حج سال ۱۴۰۳ را تعجیل در پروازهای برنامه‌ای نامگذاری خواهیم کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha