• یکشنبه / ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۴:۵۵
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400061410336
  • خبرنگار : 50167

پوشش واکسیناسیون در کدام مناطق زنجان زیر ۵۰ درصد است؟

پوشش واکسیناسیون در کدام مناطق زنجان زیر ۵۰ درصد است؟

ایسنا/زنجان رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان گفت: در منطقه شناط شهر ابهر، روستای سجاس شهرستان خدابنده، ویر شهر سلطانیه و روستای چورزق طارم، پوشش زیر ۵۰ درصدی واکسیناسیون افراد بالای ۴۰ سال هستیم که باید تمهیداتی در این زمینه اتخاذ شود که نیازمند همکاری مردم است.

پرویز قزلباش ظهر امروز (۱۴ شهریورماه) در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا که در سالن پیامبر اعظم استانداری زنجان برگزار شد، با بیان اینکه الگوی کلی روند بیماری کرونا در استان زنجان تابعی از شهرستان‌ زنجان است، اظهار کرد: روند بیماری کرونا در شهرستان زنجان افزایشی بوده و در شهرستان ابهر باز هم روند بیماری افزایشی شده و این در حالی است که کانون‌های فعالی داریم که با پیگیری و رهگیری می‌توانیم آنان را کنترل کنیم.

وی با بیان اینکه روند بیماری کرونا در شهرستان خرم‌دره افزایشی بوده که این روند از میانگین استانی بالاتر و تقریباً هم‌سطح میانگین کشوری است، افزود: اکنون در شهرستان خدابنده شاهد روند افزایشی هستیم و در موج پنجم کرونا بستری‌های کرونایی این شهرستان به ۹۰ نفر رسیده بود که با توجه به بضاعت کم بیمارستان کار سنگین و مهمی انجام شده و در روزهای اخیر مرگ‌ و میر ناشی از کرونا به خوبی کنترل شده است.

این مسئول با اشاره به آغاز روند نزولی بیماری کرونا در شهرستان سلطانیه و نوساناتی در شهرستان ایجرود، تصریح‌ کرد: در شهرستان ماه‌نشان شاهد روند افزایشی بیماری کرونا هستیم که از میانگین استانی بالاتر است.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان در رابطه با رنکینگ شهرستان‌ها از لحاظ میزان بروز موارد بستری بیماری کووید - ۱۹ در هفته دوم شهریورماه، گفت: به ترتیب شهرستان‌های خرم‌دره، ماه‌نشان، سلطانیه، خدابنده، زنجان، ابهر، طارم و ایجرود قرار دارند.

قزلباش از آغاز واکسیناسیون افراد بالای ۴۰ سال در استان زنجان خبر داد و اظهار کرد: در منطقه شناط ابهر، روستای سجاس خدابنده، ویر سلطانیه و روستای چورزق طارم شاهد پوشش زیر ۵۰ درصدی واکسیناسیون افراد بالای ۴۰ سال هستیم که باید تمهیداتی در این زمینه اتخاذ شود.

وی در رابطه با آخرین وضعیت میانگین استانی درصد رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اماکن و مراکز به تفکیک شهرستان‌های استان زنجان، افزود: به ترتیب شهرستان‌ زنجان ۵۵.۵ درصد، شهرستان خدابنده ۵۴ درصد، شهرستان‌های ابهر و ایجرود ۵۲.۵ درصد، شهرستان طارم ۵۲.۲ درصد، شهرستان ماه‌نشان ۵۲.۳ درصد و شهرستان سلطانیه ۵۳ درصد است.

این مسئول در رابطه با آخرین وضعیت میانگین استانی درصد رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اماکن به تفکیک نوع صنف، خاطرنشان کرد: به ترتیب میزان رعایت پروتکل‌ها در مساجد ۴۳.۵ درصد، نانوایی‌ها ۴۵.۲ درصد، ناوگان مسافربری درون‌شهری ۴۵.۵ درصد، سوپرمارکت‌ها ۵۰.۵ درصد، رستوران‌ها ۵۵ درصد بوده و در مجموع استان ۵۲.۸ درصد است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha