• چهارشنبه / ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۳:۲۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400061007524
  • خبرنگار : 71415

مانور مشترک نیروی دریایی رژیم صهیونیستی و آمریکا در دریای سرخ

مانور مشترک نیروی دریایی رژیم صهیونیستی و آمریکا در دریای سرخ

نیروی دریایی رژیم صهیونیستی برای نخستین بار در یک گشت زنی امنیتی دریایی مشترک با ناوگان پنجم فرماندهی مرکزی وابسته به نیروی دریایی آمریکا در دریای سرخ شرکت کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از  اورشلیم پست، در جریان این گشت زنی سه کشتی رژیم صهیونیستی شامل کشتی INS Eilat و دو قایق گشت زنی کشتی جنگی آمریکایی USS Monterey و همین طور هواپیمای آمریکایی P-8A Poseidon را که بر فراز آنها پرواز می کرد، همراهی کردند.

این نیروها همچنین به اجرای مانور در قبال سناریوهای جستجو و نجات ، دفاع هوایی، دفاع از واحد دارای ارزش بالا، عملیاتهای قایق های کوچک و همچین مانورهای دفاعی تاکتیکی پرداختند.

ژنرال دنیل هاگاری، رئیس بخش عملیاتهای دریایی در ارتش رژیم صهیونیستی اظهار کرد، این همکاری راهبردی بین این نیروها امری حیاتی برای امنیت منطقه‌ای و دولت اسرائیل است.

او گفت: این شراکت با ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا یک شراکت راهبردی به جهت امنیت منطقه و امنیت اسرائیل است، این مانور شروع یک همکاری است که درقبال حوزه های دفاع و امنیت در فضای دریایی با هدف پیشگیری از حملات ترورستی گسترش و افزایش پیدا خواهد کرد.

واحد سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد، این مانور "شلیک شروع" برای کاری مشترک بین نیروی دریایی اسرائیل و ناوگان پنجم نیروی دریای آمریکا در راستای حرکت اسرائیل از فرماندهی EUCOM به سمت حوزه مسئولیت فرماندهی CENTCOM مربوط به ارتش آمریکا است.

دریادار برد کوپر، فرماندهی ناوگان پنجم فرماندهی مرکزی نیروی دریایی آمریکا و نیروهای دریایی  ترکیبی اظهار کرد:نیروهای دریایی ما در حال ورود به یک دوران جدید توسعه همکاری و ایجاد ظرفیت هستند. ما به شیوه های جدیدی در حال شراکت هستیم که این امری ضروری برای حفظ امنیت در محیط  دریایی دینامیک امروز است.

گمان برده می شود این جابجایی به سمت حوزه مسئولیت فرماندهی CENTCOM هدفش نه فقط ساده ساختن همکاری بین سربازان آمریکایی در منطقه بلکه همچنین ایجاد پتانسیل برای یک ائتلاف منطقه‌ای با کشورهای عربی که روابطشان را با رژیم صهیونیستی عادی کرده اند، باشد.

حوزه عملیاتی ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا شامل 2.5 میلیون مایل مربع مساحت و حوزه های خلیج فارس، خلیج عمان، دریای سرخ و بخشهایی از اقیانوس هند و سه گلوگاه حیاتی تنگه هرمز، کانال سوئز و تنگه باب المندب است و حالا اسرائیل نیز به این حوزه اضافه شوده است.

در ماه اوت خلبانهای نیروی هوایی اسرائیل در کنار همتایانشان از فرماندهی مرکزی وابسته به نیروی هوایی آمریکا به اجرای مانوری هوایی که نخستین در نوع خود بود پرداختند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha