• سه‌شنبه / ۹ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۳:۱۵
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1400060906644
  • منبع : دانشگاه تهران

استاد دانشگاه:

تجلی قرآن در وجود امام(ع) است

تجلی قرآن در وجود امام(ع) است

ایسنا/قم دانشیار دانشکدگان فارابی دانشگاه تهران با اشاره به اینکه تجلی قرآن در وجود امام است، اظهار کرد: زندگی در سایه تعالیم اهل بیت و الهام گیری از علی ابن اعبی طالب و فرزندانش تمام دل مشغولی و دغدغه علامی حکیمی بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین جناب آقای دکتر محمد علی مهدوی راد در نشست علمی واکاوی اندیشه های علامه محمدرضا حکیمی که به همت دانشکده الهیات دانشگاه پردیس فارابی تهران، صبح امروز در تالار شهید مطهری این دانشگاه برگزار شد، با اشاره به اندیشه های علامه محمدرضا حکیمی بیان کرد: دغدغه اصلی این استاد گرانقدر از روزی که وارد عرصه قلم شده تا همین اواخر عمر، ارائه ی تعریفی جامع از حیات طیبه بود.

وی افزود: علامه حکیمی حیات طیبه انسان را زندگی در سایه معارف و آموزه های ثقلین می دانست و دوری از این آموزه ها را عامل خسران حیات تلقی می کرد.

دانشیار دانشکدگان فارابی دانشگاه تهران با بیان اینکه قرآن کتاب هدایت است، یادآور شد: قرآن برنامه سلوک فردی و اجتماعی انسان است که با درک این مهم می توان به سعادت رسید.

مهدوی راد همچنین افزود: همواره باید توجه داشت که قرآن برنامه جامع هدایت فرد در عرصه های مختلف اجتماعی فرهنگی و سیاسی است.

وی تنها راه بهره گیری از برون مایه های قرآن را جست و جو در سنت معصومین دانست و اظهار کرد: معارف قرآن و آموزه های اهل بیت وقتی کنار هم قرار گیرند، حیات طیبه شکل می گیرد.

دانشیار دانشکدگان فارابی دانشگاه تهران با اشاره به اینکه تجلی قرآن در وجود امام است، اظهار کرد: زندگی در سایه تعالیم اهل بیت و الهام گیری از علی ابن ابی طالب و فرزندانش تمام دل مشغولی و دغدغه علامی حکیمی بود.

وی توان علمی علامه حکیمی را یادآور شد و گفت: اولین مقاله علامه در زمان حاکمیت طاغوت حذف شد که این مقاله در سال 43 بسیار فاخر و عالی رتبه بوده است که نمایشگر آگاهی والا وی از سیره اهل بیت است.

وی در انتها خاطر نشان کرد: طبق فرمایشات علامه حکیمی زندگی طیبه باید در زیر سایه حدیث ثقلین صورت گیرد تا سبب رستگاری فرد و جامعه شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha