• یکشنبه / ۷ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۳:۱۵
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1400060704937
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

رئیس اتاق بین الملل جوانان ایران:

طرح صیانت از فضای مجازی در حمایت از بخش خصوصی و به آرامی انجام شود

طرح صیانت از فضای مجازی در حمایت از بخش خصوصی و به آرامی انجام شود

ایسنا/اصفهان رئیس اتاق بین الملل جوانان ایران با بیان این مطلب که بدون شک امروزه بسیاری از کسب و کارهای مجازی، مشتریان خارجی خود را دارند، ابراز عقیده کرد: اگر طرح صیانت از فضای مجازی اجرا شود بدون تردید این دسته از مشاغل دچار مشکل می شوند.

نوید ادریس در گفت‌وگو با ایسنا درباره طرح صیانت از فضای مجازی و تاثیر آن بر اقتصاد و کسب و کارهای مجازی در کشور، اظهار کرد: بررسی شرایط کسب و کارها تنها از کانال اینترنت ملی دو بعد دارد.

وی توضیح داد: با توجه به اتفاقات گذشته و قطعی سراسری اینترنت، امروز بسیاری از کسب و کارهایی که در فضای داخلی کار می کنند، بر روی سرورهای داخلی نیز صفحات خود را فعال کرده اند.

رئیس اتاق بین الملل جوانان ایران گفت: با توجه به تجربه قبلی در حال حاضر بیشتر کسب و کارهای خرد و یا بزرگ بر روی اینترنت داخلی فعالیت دارند و اگر اینترنت سراسری قطع شود، سایت ها، پلت فرم ها و اپلیکیشن هایی که سرور داخلی دارند قطع نمی شوند و می توانند به کار ادامه دهند.

وی با اشاره به برخی اپلیکشین ها همچون اینستاگرام، واتس آپ، تلگرام و ...که نمونه آن در داخل موجود نیست، گفت: از سوی دیگر باید توجه داشت که حجم قابل توجهی از کسب و کارهای خُرد در شبکه های اجتماعی همچون اینستاگرام بالای ۴۰ میلیون کاربر در ایران دارند که در صورت اجرای طرح صیانت از فضای مجازی ضربه بزرگی به بازار کسب و کارهای خرد وارد می شود.

ادریس با اشاره به شبکه های اجتماعی که بازارسازی می کنند و مغازه های مجازی ایجاد کرده اند، گفت: قطع اینترنت و اجرای طرح صیانت از فضای مجازی به طور قطع به این کسب و کارها آسیب می زنند، اگرچه امروز بسیاری از کسب و کارهای خرد یا سایت ها همچون دیجی کالا و ... در تعامل با استارت‌آپ ها هستند، اما با طرح صیانت بسیاری از مشاغل خانگی و کسب و کارهای خرد آسیب می بینند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر درصد بالایی از کسب و کارهای خرد، از شبکه های اجتماعی خارجی استفاده می کنند، اما اینکه چه تعداد از کسب و کارها بر روی سرورهای داخلی بستر خود را فراهم کرده اند، آمار دقیقی وجود ندارد.

رئیس اتاق بین الملل جوانان ایران گفت: البته اکنون برخی استارتاپهای خرید و فروش کشور و یا اسنپ، تپ سی، و یا رزرو بلیت هواپیما و ... بر روی سرورهای داخلی فعال هستند و به طور قطع ضربه ای از این بابت نخواهند دید و همچنان مشتریان خود را در هر شرایطی خواهند داشت، اما باید در نظر داشت که این دسته، کمتر از ۵۰ درصد کسب و کارها هستند و حجم قابل توجهی از کسب و کارها بر روی شبکه های مجازی سراسری همچون اینستاگرام هستند.

وی درباره اپلیکیشن های جایگزین این شبکه ها همچون بله و سروش، توضیح داد: تجربه نشان داده که اینترنت داخلی و این اپلیکیشن ها دردسرها و مشکلات خود را دارند و در مجموع شاید نتوانیم شبکه اجتماعی پایداری داشته باشیم.

ادریس با بیان اینکه قطع اینترنت سراسری و اجرای طرح صیانت از فضای مجازی به نوعی به کسب و کارهای ما آسیب وارد خواهد کرد، گفت: بدون شک امروزه بسیاری از کسب و کارهای مجازی، مشتریان خارجی خود را دارند و اگر این طرح اجرا شود بدون تردید این دسته از مشاغل دچار مشکل می شوند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر افراد و به خصوص جوانان را در کسب و کارها تشویق به صادرات و توسعه صادرات می کنیم، تاکید کرد: به طور قطع یکی از راه های شبکه های ارتباطی برای صادرات ابرازها و اپلیکیشن های بین المللی همچون واتس آپ، اینستاگرام و ... است.

رئیس اتاق بین الملل جوانان ایران با اعتقاد بر اینکه با اجرای طرح صیانت از فضای مجازی به طور قطع تجارت بین الملل نیز دچار آسیب خواهد شد، تصریح کرد: طی چند سال اخیر صادرات در حوزه آی تی و آی تی سی انجام می شود و شرکت ها هزینه های سنگینی در این خصوص انجام داده اند، همچنین به دلیل افزایش نرخ ارز امروزه بسیاری از جوانان به حوزه آی تی سی روی آورده اند که اجرای طرح صیانت از فضای مجازی موجب ضربه به صادرات خواهد شد.

وی با بیان اینکه البته بستر شبکه داخلی اینترنت می تواند برای تقویت کسب و کارهای داخلی در اولویت قرار گیرد، تاکید کرد: اگر قرار است اپلیکیشن های داخلی راه اندازی شود این کار باید آرام ارام در حمایت از بخش خصوصی اتفاق بیفتد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha