• یکشنبه / ۷ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۰:۲۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400060704698
  • خبرنگار : 71588

ماکرون به حرم کاظمیه رفت / سفر رئیس جمهور فرانسه به اربیل

ماکرون به حرم کاظمیه رفت / سفر رئیس جمهور فرانسه به اربیل

رئیس جمهوری فرانسه که برای حضور در نشست منطقه‌ای حمایت از عراق به بغداد رفته، همراه نخست وزیر عراق به شهر کاظمین رفت.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه خبری روسیا الیوم، مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق به همراه امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه به شهر کاظمین و حرم امام موسی کاظم (ع) و امام محمد جواد (ع) رفت.

نخست وزیر عراق و رئیس جمهوری فرانسه ضمن دیدار با مسئولان آستان مقدس کاظمین (ع)، از کتابخانه آستان نیز بازدید کردند.

ماکرون در توئیتی در رابطه با حضورش در حرم امام کاظم(ع ) نوشت: عصر دیروز به کاظمیه، مکان مقدس و بزرگ معنوی شیعیان رفتم تا با طیف‌های مختلف مردم عراق ملاقات کنم. از استقبال شما متشکرم.

ماکرون همچنین کتابی در خصوص مواضع آیت‌الله سیستانی در خصوص مسیحیان را نخست‌وزیر عراق دریافت کرد.

امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه همچنین تصویری از خود به همراه نادیه مراد منتشر کرد و گفت: حمایت و حفاظت از زنان، مبارزه‌ای است که با یکدیگر انجام می‌دهیم. همانطور که در نشست گروه هفت در بیاریتز یا در همایش «نسل برابر» در پاریس با یکدیگر گفت‌وگو کردیم، ما بار دیگر اینجا در عراق با یکدیگر دیدار کردیم. ما در کنار شما هستیم و مجدداً تاکید می‌کنیم که ما هرگز زنان را رها نخواهیم کرد.

نادیه مراد، که یک فعال حقوق بشر ایزدی و خود بازمانده برده‌های جنسی داعش است به خاطر تلاش‌هایش برای توقف خشونت جنسی به عنوان سلاح در جنگ‌ها و درگیری‌های مسلحانه بطور مشترک در اسلو جایزه صلح ۲۰۱۸ نوبل که ارزش آن به یک میلیون دلار می‌رسد، را طی مراسمی دریافت کرد.

مراد به همراه ۷ هزار زن و دختر جوان دیگر در اوت ۲۰۱۴ میلادی در منطقه سنجار در شمال غرب عراق توسط داعش ربوده شد که بعدها به عنوان برده جنسی داعش بارها خرید و فروش شدند.وی سه ماه پس از ربوده شدن به اقلیم کردستان فرار کرد و از آنجا به آلمان رفت. او برای چند سال در نقاط مختلف جهان از جمله در شورای امنیت به بازگویی بلاهایی که بر سر زنان ایزدی آمده، پرداخت و در کمپین‌های متعددی برای مقابله با آزار جنسی زنان در جنگ مشارکت کرد.

رئیس جمهوری فرانسه پس از مشارکت در کنفرانس بغداد و دیدار با مسئولان دولت فدرال وارد اربیل شد.

ماکرون در فرودگاه بین‌المللی اربیل مورد استقبال نیچروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق قرار گرفت.

نیچروان بارزانی پس از استقبال از ماکرون در صفحه کاربری خود در توییتر نوشت: مفتخرم که امشب در اربیل به دوستم خوشامد گفتم و منتظر رایزنی در خصوص روابط دوجانبه، انتخابات عراق و مسائل مهم با رئیس جمهوری فرانسه هستم. از حمایت بی‌وقفه فرانسه از اقلیم کردستان و عراق سپاسگزارم.

قرار است امانوئل ماکرون همچنین از شهر موصل نیز بازدید کند که بخش‌هایی از آن توسط اعضای گروه تروریستی داعش به مدت سه سال ویران شد.

نشست منطقه‌ای حمایت از عراق روز شنبه با حضور سران و هیات های سیاسی از فرانسه و کشورهای منطقه برگزار شد. این نشست درحالی به کار خود خاتمه داد که شرکت‌کنندگان بر حمایت از عراق در بسیاری از زمینه‌ها ازجمله مقابله با تروریسم و کمک به بازسازی عراق تاکید کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۷ ۱۰:۳۸

مسئولین ایران همه تقصیرها را به گردن آمریکا و انگلیس می اندازند. اما وقتی کمی با دقت بیشتر نگاه کنیم میبینیم که فرانسه یک آب زیر کاهی است که لنگه ندارد. فرانسه هم امام خمینی را در پاریس مستقر می کند هم ایشان را با ایر فرانس به ایران میآورد. هم محل اقامت و فعالیت گروه معروف به منافقین است هم محل اقامت و فعالیت بیشتر سیاسیون فراری از ایران ، بعلاوه شریک اول تجاری فعلی ایران در زمینه خودرو و دیگر تجهیزات صنعتی. هم موافق برجام است هم زیر زیرکی مخالف آن خلاصه این بنژوها ظاهراً مار هفت خطی هستند که آنورش ناپیدا.

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۷ ۱۲:۲۰

فرانسوی ها از دیدگاه خودوشن این مار هفت خط بودن را استفاده حداکثری از قدرت دیپلوماسی در روابط جهانی میدانند .

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۷ ۱۲:۰۱

شک نکنید اجداد این پسر خوش تیپ فرانسوی شیعه بودند شاید هم از سادات باشند.

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۷ ۱۳:۲۵

خداروشکر حرمین رو ایران بهینه سازی و باز ساری کرد وگرنه ابروی شیعه میر فت جلو حامی کاریکاتور یست های پیامبر

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۱۹ ۰۵:۱۲

شما اول برو فاضلاب های شرتون نگاه کنم ببین درست شدن یا نه بعد بیا دروغ بگو اینجا تو با چه مدرکی میگی ما اینو ساختیم اون ساختیم مگه کشور خودته بعدشم عراقی ها ساختشون از ایرانیها صد برابر بهتره

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۷ ۱۳:۳۲

حق و انصاف حکم میکنه که بگیم حتی اگر مسلمان زاده و شیعه زاده هم نباشیم از جلال و جبروت و شکوه و عظمت این بارگاه میشه بی نهایت لذت برد و مقهور و دلداده ی این همه صفا و زیبایی شد.

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۸ ۱۲:۳۲

کدام جلال و جبروت وشکوه ، امامان و در رئس آنها پیامبر اکرم ساده زیستند و در سادگی از دنیا رفتند و عبادت خدا و خدمت به بندگان خدا را جلال و جبروت و شکوه خود می دانستند ، نه در ظروف گرانقیمت غذا می خوردند و نه در تالار های آینه استراحت می کردند ، خدا و افرادی که تأمل کنند فقط می دانند که چقدر از کارهای کرده و ناکرده همه ی امت اسلام ( شیعه و سنی ) چه بازخواستی خواهد داشت و دورانی که علمائیت مسئولیت هدایت اعتقادات مردم را داشتند چه گذشت و می گذرد و این تفرقه ها و تکفیر ها که تا عصر برق و ربات و فضا و وو وو وو ادامه دارد نشانه ی چیست . این یک اضمحلال است که ما کور کورانه آن را نمی بینیم ، در کجای پدیدار شدن اسلام اینقدر فرار مسلمانان از دولت های اسلامی و رفتن به غرب داشته ایم ؟ یاد سخن یک روحانی زرتشتی افتادم که در پاسخ به سوال من گفت : تباهی علمای دین زرتشت باعث نابودی آن آیین شد نه آمدن دین اسلام !

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۷ ۱۴:۳۴

لعنت الله علی قوم الظالمین! خدا لعنت و رسوا کنه این موجود کثیف رو! از عراق تعجب میکنم که با وجود قوانین جدید و اسلام هراسانه فرانسه و این جناب نفرت انگیز ایشون رو به حرم راه داده! بی غیرتی هم حدی داره! غرب زده ها

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۸ ۱۵:۲۹

بوی پول و عطر نفت و عشق جنگ .... رئیس جمهوری فرانسه در جریان سفر خود به عراق قول داد که نیروهای فرانسوی را «صرف نظر از تصمیم آمریکا» برای ماندن یا رفتن و «تا زمانی که دولت عراق خواستار کمک باشد» در این کشور حفظ کند. امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه همچنین تصویری از خود به همراه نادیه مراد منتشر کرد و گفت: حمایت و حفاظت از زنان، مبارزه‌ای است که با یکدیگر انجام می‌دهیم. همانطور که در نشست گروه هفت در بیاریتز یا در همایش «نسل برابر» در پاریس با یکدیگر گفت‌وگو کردیم، ما بار دیگر اینجا در عراق با یکدیگر دیدار کردیم. ما در کنار شما هستیم و مجدداً تاکید می‌کنیم که ما هرگز زنان را رها نخواهیم کرد.