• یکشنبه / ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۱:۵۴
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400052417044
  • خبرنگار : 50159

رئیس هیئت تکواندو استان زنجان:

اظهارنظرهای غیرمنصفانه، تیشه به ریشه تکواندو می‌زند

اظهارنظرهای غیرمنصفانه، تیشه به ریشه تکواندو می‌زند

ایسنا/زنجان رئیس هیئت تکواندو استان زنجان گفت: اظهارنظرهای غیرمنصفانه برخی که خود را به ظاهر دلسوز این رشته می‌دانند، تیشه به ریشه تکواندو خواهد زد.

علی سپهری در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه المپیک ۲۰۲۰ توکیو علی‌رغم همه حواشی در ایام کرونا و با یک سال تاخیر برگزار شد و کشورهای شرکت‌کننده نیز با خاطراتی تلخ و شیرین، این آوردگاه را به برگی از تاریخ سپردند، افزود: بی‌تردید همه کشورها با برنامه‌ریزی‌ و بهره‌گیری از نقاط قوت و ضعف خود، آماده حضور در المپیک ۲۰۲۴ پاریس خواهند شد.

وی با یادآوری اینکه حضور ایران در المپیک ۲۰۲۰ توکیو با کسب مدال‌های خوشرنگ طلا در تیراندازی آغاز و به کاراته خستم شد، تصریح کرد: آوردگاه توکیو با حواشی زیادی از جمله درخشش آقایی در بدمینتون و ملایی در قایقرانی همراه بود، هر چند خاطرات تلخی نیز از نتایج تکواندو و شمشیربازی به همراه باخت یزدانی در فینال، مدال نداشتن دو و میدانی، رویارویی دو بانوی تکواندوکار ایرانی در بازی اول المپیک و ... در اذهان همه حک شد.

این فعال ورزشی با تاکید بر اینکه نباید در خصوص عملکرد تکواندو ایران در آوردگاه المپیک اظهارنظرهای احساسی و یا غرض‌ورزانه کرد، ادامه داد: معتقدیم برای بررسی و تحلیل اوضاع باید منتظر فروکش کردن گرد و خاک اظهارنظرها که بعضا با دُز خودزنی و قصد و غرض نیز همراه می‌شود، بود تا بلکه حرف در جای خود جایگاه گزیند و مورد توجه باشد.

وی با بیان اینکه نتایج تکواندو در المپیک توکیو، فرصت را برای فرصت‌طلبان فراهم کرد تا شاهد حملات غیرمنصفانه برخی از دلسوزان - به ظنّ خودشان - که با تیشه به ریشه و جان تکواندو کشور افتاده بودند، باشیم، یادآور شد: همه این اظهارنظرها در حالی رقم می‌خورد که حتی از اعضای مجمع فدراسیون نیز صدایی در دفاع از منتخب خود (سید محمد پولادگر) که با حمایت و رای آن‌ها به مسند رسیده، به گوش نمی‌رسد.

سپهری با اشاره به اینکه تکواندو ایران در طول دو دهه گذشته به توفیقاتی دست یافته که همین توفیقات باعث شده است انتظار مردم و جامعه ورزشی از این رشته، آن هم در آوردگاهی چون المپیک بالا برود، اظهار کرد: مدیریت تکواندو ایران در این سال‌ها منجر به کسب تنها مدال طلا در المپیک ۲۰۰۸ پکن، شکستن تابوی قهرمانی بلامنازع کره‌ای‌ها با کسب دو عنوان قهرمانی تکواندو جهان، کسب نخستین مدال بانوان در المپیک ۲۰۱۶ ریو و ... شده است.

رئیس هیئت تکواندو استان زنجان در این خصوص ادامه داد: کسب عنوان بهترین فدراسیون در جهان، موفقیت پاراتکواندوکاران کشور، موفقیت و کسب مقام‌های تیم‌ملی بانوان که آخرین آن نایب قهرمانی آسیا در ماه‌های گذشته بود را نیز باید به افتخارات تکواندو ایران در سال‌های اخیر اضافه کرد، افتخاراتی که امروز نادیده گرفته شده و مدیریت تکواندو را با همه این افتخارات به باد انتقادات غیرمنصفانه و سودجویانه گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه انتقاد به عملکرد تکواندو در المپیک توکیو بدون در نظر گرفته آنچه که این رشته ورزشی در طول دو دهه اخیر برای ورزش ایران اسلامی به ارمغان آورده است، اثرات مخربی تا سال‌های متمادی بر پیکره این ورزش المپیکی خواهد گذاشت، عنوان کرد: امروز زمان هجمه و ضربه زدن به تکواندو نیست، بلکه باید با نیت خیر، مساعدت، همدلی و هم‌فکری که روزنه‌های آن در جلسات اخیر فدراسیون نیز به چشم می‌خورد، به فکر حمایت از این خانواده و خدمت‌گذاران‌شان باشیم.

سپهری با بیان اینکه در المپیک توکیو، جمهوری آذربایجان با وجود بهره‌مندی از یکی از مربیان برتر این رشته، دستش از مدال کوتاه ماند و کره‌جنوبی نیز که این ورزش را متعلق به خود می‌داند، در کسب مدال طلا ناکام بود، بیان کرد: حال با این اوصاف باید پرسید آیا این کشورها به خاطر عملکردی که تیم‌ملی تکواندو آن‌ها در المپیک توکیو داشتند، مورد تخریب قرار گرفتند؟

این فعال ورزشی خاطرنشان کرد: امروز باید با تشریک مساعی و بارش فکری مناسب و نیز حمایت درست و اصولی، نقاط قوت خود را بیش از پیش تقویت کرده و در صدد برطرف کردن ضعف‌ها، این رشته باارزش را همچون گذشته در ورزش جهان و المپیک بدرخشانیم و بی‌تردید این مهم با اتحاد و همدلی محقق خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha