• شنبه / ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ / ۲۲:۱۶
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1400052316636
  • منبع : نمایندگی مرکزی

در ایام محرم و صفر؛

۱۰۰ هزار بسته کمک‌ مومنانه در استان مرکزی توزیع می‌شود

۱۰۰ هزار بسته کمک‌ مومنانه در استان مرکزی توزیع می‌شود

ایسنا/مرکزی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی گفت: در طول محرم و صفر حداقل ۱۰۰ هزار بسته کمک مومنانه به اقشار کم بضاعت بویژه اقشار آسیب دیده از کرونا تخصیص می‌یابد.

سعید فرخی، شنبه ۲۳ مرداد در جلسه ستاد تنظیم بازار استان مرکزی اظهار کرد: با توجه به تاکیدات انجام شده جهت جلوگیری از طبخ غذا برای نذورات، لازم است مکاتباتی صورت گرفته و این میزان سهمیه به کمیته امداد، بهزیستی، بسیج و هلال احمر انتقال داده شده و در اختیار هیئت های مذهبی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می کنند با قیمت مناسب قرار بگیرد. بهتر است توزیع شهرستانی نداشته باشیم.

وی تاکید کرد: ارائه و توزیع سیمان در حال حاضر در بازار بورس اقدام درستی نیست. ضمن توجه به تعطیلی کارخانجات سیمان تقاضا بسیار زیاد و میزان عرضه پایین است که همین میزان اگر در بورس فروش نمی‌رفت قیمت آن بر اساس مصوبه‌ها بود و این میزان افزایش قیمت را نداشتیم.

سعید جعفری رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان نیز در این جلسه گفت: اقلام تخصیص یافته به مناسبت ماه های محرم و صفر به استان‌ مرکزی شامل ۵۵۹ تن روغن و ۶۰۰ تن برنج(شامل ۲۰۰ تن برنج هندی و و ۴۰۰ تن برنج تایلندی با قیمت های ۱۷ هزار و ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان)، ۵۵۹ تن شکر، ۴۰ تن گوشت قرمز منجمد به قیمت ۸۲۰۰۰ تومان، ۲۷۲ تن مرغ منجمد به قیمت ۱۸ هزار و ۷۰۰ تومان است که بنا است همه آن در بسته‌های کمک‌های مومنانه قرار بگیرد. سال گذشته حدود ۸۰ تن از این اقلام را به کمیته امداد تخصیص دادیم و امسال نیز کمک خواهیم کرد.

وی در خصوص سیمان تصریح کرد: با توجه به اینکه فروش سیمان قرار است از طریق بورس صورت بگیرد مشکلات و تناقض هایی در این راستا شکل گرفته است و قیمت سیمان به دلیل رقابت در بورس و کمبود برق و تعطیلی کارخانه‌های سیمان افزایش چشمگیری داشته و قیمت یک تن سیمان در شنبه گذشته ۷۶۰ میلیون تومان و در روز جاری ۹۰۰ میلیون تومان بوده است.

مجید آنجفی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی نیز در این نشست اظهار کرد: در حال حاضر ۵۵ واحد فعال مرغ تخم گذار در استان داریم که روزانه ۱۲۳ تن تخم‌مرغ تولید می‌کنند. قیمت تخم مرغ در مرغداری ها ۱۷ هزار و۹۵۰ تومان و به صورت عمده ۱۸ هزار و ۴۵۰ تومان و این قیمت برای مصرف کننده ۱۹ هزار و ۴۵۰ تومان است. در مجموع وضعیت تولید در استان مرکزی در سطح نرمال است و چالش در حوزه تخم مرغ نداریم و ۶۵ درصد نیز تولید مازاد داریم که به سایر استانها صادر می شود.

وی درخصوص تولید مرغ تصریح کرد: وضعیت تولید مرغ در استان مرکزی در سطح نرمال است و در ۴ ماه اول سال ۱۰ درصد افزایش تولید داشته ایم، به طور کلی تولید در استان به مانند سال قبل ۱۰ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: کشتار روزانه مرغ در استان مرکزی ۱۲۵/۶ تن است که ۱۰۲ تن از آن در استان توزیع می‌شود. امروز با ۱۷۵ تن کشتار مرغ، بالاترین آمار را داشته‌ایم.

آنجفی در خصوص قیمت مرغ ادامه داد: قیمت مرغ برای مصرف کننده ۳۰هزار و ۳۶۵ تومان است.

کیفیت نهاده ها، گرمای هوا و وزن‌گیری جوجه ها موجب می شود که جوجه ها به موقع برای کشتار آماده نشوند، اما به طور کلی در استان با کمبود مرغ مواجه نیستیم.

وی در خصوص گرانی مرغ تصریح کرد: عواملی همچون تخلفات ریز بعد از کشتار و قیمت عرضه مرغ در استان های دیگر، دلایل گرانی مرغ هستند. در حال حاضر گزارشات زیادی از تخلف در صنف مرغداری و عمده فروشی ها به گوش رسیده است و ما کشتارگاه های متخلف را به تعزیرات معرفی کرده ایم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha