• سه‌شنبه / ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۸:۴۹
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1400051914017

قطع برق قوزی بالای قوز کرونا

قطع برق قوزی بالای قوز کرونا

ایسنا/فارس در حالیکه ایران روزهای سختی را به واسطه تداوم موج پنجم همه گیری کروناویروس از سر می‌گذراند و مردم به واسطه مشکلات ناشی از این بیماری، تحت فشارهای مضاعف مالی، جانی و روانی قرار دارند، قطع نامنظم برق گرفتاری‌های جدید آفریده است.

از روزهای پایانی هفته گذشته و با آغاز مجدد صدور و انتشار هشدارهای خیرخواهانه و توصیه نامه‌های وزارت نیرو و توانیر و شرکت‌های برق منطقه‌ای و توزیع، پیش بینی می‌شد که مردم در شرایط سخت کرونایی، قرار است دشواری‌های بیشتری را تجربه کنند. اما تدبیر غیرمدبرانه مدیریت بار و توزیع نا همگون خاموشی‌ها در مناطق مختلف، موجب طرح گلایه‌های متعددی از سوی مردم در فارس و شیراز شده است.

به گزارش ایسنا، از ابتدای این هفته، بدون اعلام مستقیم و اطلاع رسانی دقیق از سوی دستگاه‌های مسئول، برق بسیاری از مشترکان در نقاط مختلف استان فارس منجمله شهر شیراز، در نوبت‌های متعدد قطع شده است به طوریکه بعضی از شهروندان شیراز اعلام می‌کنند روزانه ۴ ساعت بی برقی را تجربه کرده‌اند، حال آنکه در بعضی مناطق برق حتی برای ثانیه‌ای قطع نشده و افت ولتاژ هم ندارد! از طرفی پیش از آغاز خاموشی‌ها، هیچ هشدار مستقیمی خطاب به مشترکان صادر نشده و همه توصیه‌ها، بار احتمالی داشته است.

شهروندان در شیراز، توزیع نامناسب و بدون اعلام و هشدار قبلی خاموشی در این کلانشهر را مورد نقد قرار داده و تاکید می‌کنند که اگر کمبود انرژی وجود دارد و قرار است بار شبکه به تعادل مورد ادعای مسئولان صنعت برق برسد، چرا خاموشی‌ها متقارن و متعادل نیست و تنها بخشی از استان فارس و شهر شیراز را در بر می‌گیرد.

درج انتقادها نسبت به مدیریت صنعت برق در حالیست که معاون شرکت توزیع نیروی برق استان فارس روز گذشته، تلویحا آغاز خاموشی‌ها را تایید کرده و خواستار همراهی مشترکان برای کاهش 20 درصدی مصرف در بخش‌های مختلف شده بود.

جلایر البته از درج جداول مرتبط با خاموشی‌های احتمالی، به تفکیک شهرستان‌های مختلف استان فارس در سایت‌ها شرکت‌های توزیع برق فارس و شیراز خبر داده و خاطرنشان کرده بود که تلاش‌ها مصروف اعمال حداقلی خاموشی‌هاست اما میزان مصرف طی روزهای گرم، به مراتب بالاتر از ظرفیت شبکه است.

گزارش‌های میدانی خبرنگاران ایسنا اما حاکیست که قطع برق و خاموشی‌های زمانبندی شده، طی روزهای اخیر محدود به برخی از مناطق خصوصا نقاط حاشیه‌ای و شهرک‌های پیرامونی شیراز بوده و کمتر نقاط مرکزی این شهر و محل استقرار دوایر و سازمان‌های دولتی را در بر می‌گیرد.

به گزارش ایسنا، در حالیکه مسئولان صنعت برق در استان فارس تاکید دارند که نحوه اجرا و اعمال خاموشی‌ها، در اختیار آنان نبوده و مدیریت کار را دیسپاچینگ مرکزی در توانیر انجام می‌دهد، مردم سئوال می‌کنند که چرا شما جداول تهیه شده مربوط به خاموشی‌ها را تهیه و منتشر کرده‌اید؟

شهروندان در استان فارس ضمن تاکید براینکه مشکلات امروز نتیجه عملکرد ناقص مدیران صنعت برق از گذشته تاکنون بوده، معتقد هستند که حتی اکنون و در نحوه مدیریت آن مشکلات، ناتوانی و نقص مشهود است و رفع این کاستی‌ها باید جزو اولویت‌های اصلی دولت جدید باشد.

به گزارش ایسنا، اطلاعیه‌های صادر و منتشر شده از سوی صنعت برق، علت تداوم خاموشی‌ها در استان فارس را افزایش درجه حرارت هوا طی روزهای اخیر و به تبع آن افزایش مصرف انرژی از سوی مشترکان بخش‌های مختلف اعلام کرده‌اند.

آغاز دوباره خاموشی در حالیست که طی هفته‌های گذشته مدیران صنعت برق در استان فارس از برگزاری موفق مانورهایی برای کاهش و مدیریت مصرف در دوایر دولتی خبر داده و جایگاه مناسب فارس را در کشور متذکر شده بودند.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس نیز امروز در خبری، از مشترکان به واسطه اعمال خاموشی‌های ناخواسته! تحت عنوان "مدیریت بار" عذرخواهی و ابراز امیدواری کرد که با خنک شدن هوا و البته تداوم همراهی مشترکان، شاهد تعادل در تامین و تولید و مصرف برق و کاهش خاموشی‌ها باشیم.

احمدرضا خسروی از همه مشترکان برق در استان فارس به واسطه همکاری‌هایشان قدردانی و در عین حال توصیه کرده که راهکاری مدیریت مصرف برق را برای کاهش مصرف خصوصا در زمان اوج باری شبکه رعایت کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha