• سه‌شنبه / ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۵:۰۱
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1400051913856
  • خبرنگار : 50046

یک مسئول خبر داد:

ابتلای ۵۰ نفر از نیروهای پرستاری و خدماتی خراسان شمالی به کرونا در پیک پنجم کرونا

ابتلای ۵۰ نفر از نیروهای پرستاری و خدماتی خراسان شمالی به کرونا در پیک پنجم کرونا

ایسنا/خراسان شمالی رئیس اداره پرستاری دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: موج پنجم کرونا موجب شده تا روند پذیرش به بیماران الکتیو متوقف شود و تخت های عادی و ویژه را به بیماران مبتلا به کرونا اختصاص دهیم.

دکتر فانی در گفت و گو با ایسنا، افزود: از سوی دیگر افزایش حجم بیماران و بیماران مبتلا به کرونای نیازمند به بستری در بیمارستان ها موجب شده تا تعداد تخت های عادی و ویژه را نیز افزایش دهیم که این امر نیاز به آن دارد تا تعداد پرستاران نیز افزایش یابد.

وی ادامه داد: در حال حاضر شرایط به گونه ای است که تعدادی از نیروهای پرستاری به علت درگیری به ویروس کرونا به مرخصی دو هفته ای استعلاجی تا زمان بهبودی می روند و این کار را برای ما سخت تر می کند.

فانی تصریح کرد: شرایط کنونی کار را به جایی رسانده تا پرستارهایی که مدت زمان گذراندن طرح آن ها به پایان رسیده دوباره تمدید طرح کرده و آن ها را به کار بگیریم و علاوه بر آن از نیروهای طرحی که مدت زمان طرح آن ها از دو سه ماه نیز نگذشته استفاده کنیم.

این مقام مسئول تصریح کرد: حتی کمبود نیرو موجب شده تا از دانشجویان پرستاری ترم هفت و هشت نیز استفاده کنیم اما باز هم دچار کمبود پرستار و کمک پرستار هستیم.

وی خاطرنشان کرد: از زمان شروع موج پنجم کرونا ۲۶ نفر از پرستارهای این استان به کرونا مبتلا شده که با تعداد نیروهای خدماتی این تعداد به ۵۰ نفر می رسد و تعدادی نیز به تازگی تست داده اند که هنوز جواب آن ها مشخص نشده است.

رئیس اداره پرستاری دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: بیش از یک سال از شیوع ویروس کرونا می گذرد، پرستارها و کمک پرستارها به مرخصی نرفته اند و طی این مدت همیشه در فشار کاری بوده اند و هم اکنون نیز به علت حجم زیاد بیماران و فشار کاری تحت فشارهای عصبی هستند و استرس دارند که آن ها بر روند کاری آن ها تاثیر می گذارد.

وی تصریح کرد: ساعت کاری پرستارها افزایش یافته است اما وضعیت کاری آن ها به لحاظ مالی و حقوقی تغییری نکرده است و این امر نیز فشار دوچندانی را بر آن ها وارد کرده است.

به گفته فانی در شهر بجنورد ۳۵ تا ۴۰، در شیروان ۲۴ و در جاجرم هفت تا هشت پرستار جدید به کار گرفته شده است.

وی با تاکید بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی از سوی مردم تاکیدکرد: در حال حاضر بیش از ۸۰درصد بیماران با حضور در دورهمی ها، مجالس عروسی و تعزیه به کرونا مبتلا شده اند.

رئیس اداره پرستاری دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: متاسفانه شنیده می شود که تعدادی از تالارها پلمب شده اند و دوباره توسط مالکان آن ها در بجنورد پلمب ها شکسته شده و فعالیت دارند که جای تاسف دارد که نظارتی بر روی آن ها وجود ندارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha