• یکشنبه / ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۳:۲۲
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 1400051711998
  • خبرنگار : 71626

«افکار یک کارتن‌خواب» به کتابفروشی‌ها رسید

«افکار یک کارتن‌خواب» به کتابفروشی‌ها رسید

داستان بلند «افکار یک کارتن‌خواب» نوشته محمد بویری زادگانی منتشر شد.

به گزارش ایسنا، این کتاب در ۱۴۵ صفحه و با قیمت ۴۹ هزار تومان توسط انتشارات سیب سرخ منتشر شده است.

بر اساس معرفی ناشر از کتاب «افکار یک کارتن‌خواب»، این کتاب سومین اثر داستانی از این نویسنده است که با تمی اجتماعی روایت شده است و نگاهی خاص به زیست در آن جریان دارد.

محمد بویری زادگانی درباره اثر داستانی تازه خود می‌گوید: «افکار یک کارتن‌خواب» دارای تم اجتماعی و شجاعت است و با این‌که داستان در یک فضای فراواقع‌گرایی و سورئال اتفاق می‌افتد، در آن سعی کردم معضلاتِ اجتماعی را که اکنون در جوامع عقب‌مانده و درحال ‌توسعه گریبان‌گیر مردم شده به تصویر بکشم؛ از طرفی، شخصیت اول داستان یک فرد بی‌خانمان است که زندگی پُرمشقتی دارد و با این حال سعی دارد دوستِ گم‌شده‌اش را پیدا کند و برای این کار شجاعانه تلاش می‌کند.

او می‌افزاید: به‌طور کلی کتاب «افکار یک کارتن‌خواب» دارای پیام‌های اجتماعی و فرهنگی‌ است برای درک بهتر آسیب‌دیدگان اجتماع. البته مسلماً به دنبال انتقال تنها یک مفهوم نیستم و در داستان روی انتقال چند مفهوم کار کردم. اما مهم‌ترین‌ مفهوم موردنظرم بی‌توجهی و عدم احساس مسئولیت شهروندان نسبت به یکدیگر در زندگی شهری نوین است. در زندگی شهری نوین، فردگرایی به یک تز روشنفکرانه و یک سبک زندگی جذاب تبدیل شده است. فردگرایی، ضمن فراهم کردن شکوفایی‌های فردی، از آن طرف باعث بی‌توجهی به دغدغه‌های اجتماعی می‌شود. به عبارتی، فردگرایی انسان را معطوف به زندگی فردی و دغدغه‌های فردی می‌کند و متاسفانه در خلال این تک‌محوری، ما فراموش می‌کنیم که هر شهروند نسبت به دیگر شهروندان وظایف و تعهداتی دارد. 

این نویسنده همچنین بیان می‌کند: آسیب‌دیدگان اجتماع و مردم طبقه‌ ضعیف، قربانیان عمده‌ این بی‌توجهی‌اند و داستان افکار یک کارتن‌خواب سعی دارد زوایای مختلف این جریان را به نمایش بگذارد. همچنین در داستان، در کنار شرح معضلات اجتماعی، به برخی از موضوعات فلسفی و روانشناختی هم اشاره می‌کنم که به خودی خود می‌تواند مخاطب را به فکر فرو ببرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha