• یکشنبه / ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۲:۳۵
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400051711931
  • خبرنگار : 50167

پوشش ۵۲ درصدی بیمه سلامت در زنجان

پوشش ۵۲ درصدی بیمه سلامت در زنجان

ایسنا/زنجان مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان گفت: ۵۲ درصد جمعیت استان زنجان، تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

یعقوب شیویاری پیش از ظهر امروز (۱۷ مردادماه) در نشست خبری، اظهار کرد: به لحاظ جمعیت تحت پوشش، بیشترین جمعیت مربوط به روستاییان و کم‌ترین نیز مربوط به بیمه ایرانیان است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه مبالغ دریافتی از بیمه‌شدگان پایین بوده و درصدی از درآمدها را تشکیل می‌دهد، پس اگر اعتباری در اختیار بیمه سلامت قرار نگیرد، پرداخت مطالبات موسسات طرف قرارداد نیز با مشکل مواجه خواهد شد.

این مسئول با بیان اینکه از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون حدود ۹۰۰۰ نفر از بیمه‌شدگان بیمه سلامت استان زنجان به این بیماری مبتلا و درصد بسیار کمی نیز فوت شده‌اند، گفت: میانگین هزینه برای هر بیمار کرونایی در زنجان که توسط بیمه سلامت پرداخت شده، حدود ۵ میلیون تومان بوده که این میانگین در کشور ۶.۵ میلیون تومان است.

شیویاری با اشاره به هدایت برخی بیماران کرونایی به نقاهت‌گاه‌ها و نیز مراقبت از برخی بیماران در منازل، گفت: همه داروهای مربوط به بیماری کرونا علی‌رغم گران بودن، تحت پوشش بیمه قرار گرفته و بیماران کرونایی به راحتی می‌توانند این داروها را دریافت کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان، در ادامه به نسخه‌نویسی الکترونیکی اشاره کرد و افزود: این مهم یکی از الزامات قانونی در برنامه‌های پنج ساله چهارم، پنجم و ششم توسعه بود که خوشبختانه تاکنون پیشرفت‌های خوبی در این زمینه حاصل شده است.

وی با بیان اینکه اجرای هر طرحی مانند نسخه‌نویسی الکترونیکی در ابتدا شاید با مشکلاتی همراه باشد، یادآور شد: این یک واقعیت است که زیرساخت‌ها هنوز به طور کامل فراهم نشده اما اگر بخواهیم منتظر فراهم شدن شرایط و سپس شروع به الزامات قانونی داشته باشیم، قطعاً به سرانجام نمی‌رسد، به همین خاطر باید کار شروع می‌شد و خوشبختانه بیمه سلامت در این رابطه وضعیت مطلوبی دارد.

شیویاری با بیان اینکه سامانه نسخه‌نویسی الکترونیکی تقریباً در همه مراکز ارائه خدمات راه‌اندازی شده است، افزود: قطعی برق و اینترنت، مشکلاتی را ایجاد کرد اما موسسات ارائه خدمات، کار را انجام می‌دهند و قدم‌های مثبتی در این راستا برداشته شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان گفت: تیم‌هایی تشکیل شده و به‌ صورت میدانی با حضور در همه بیمارستان‌ها، آموزش‌های لازم در خصوص نسخه‌نویسی الکترونیکی را ارائه داده‌اند. هر چند بعضی سامانه‌ها نیاز به ارتقا دارد که پیگیری‌های لازم در این زمینه نیز انجام می‌شود.

شیویاری با اشاره به پرداختی موسسات طرف قرارداد بیمه سلامت در استان زنجان خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات بیمه سلامت از بدو تاسیس، عقب ماندن از پرداخت بموقع مطالبات موسسات طرف قرارداد به دلیل تزریق نشدن اعتبارات در موعد مقرر بود که تلاش‌های زیادی در این زمینه صورت گرفت که خوشبختانه بیمه سلامت طی سال‌های اخیر از نظر پرداختی‌ها در حد قابل قبول است.

این مسئول با بیان اینکه مطالبات همه مراکز و موسسات طرف قرارداد بخش خصوصی و دولتی تا پایان پارسال پرداخت شده است، یادآور شد: مبلغ اندکی مربوط به بیمارستان آیت‌الله موسوی باقی مانده که آن هم به زودی پرداخت می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha