• شنبه / ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۴:۴۹
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1400051611265
  • خبرنگار : 50210

ضرورت بسیج و تهییج افکار عمومی جهت رعایت پروتکل های بهداشتی/هیئات مذهبی توجیه شوند

ضرورت بسیج و تهییج افکار عمومی جهت رعایت پروتکل های بهداشتی/هیئات مذهبی توجیه شوند

ایسنا/مرکزی استاندار مرکزی گفت: باید افکار عمومی را جهت رعایت پروتکل های بهداشتی بسیج کرد.

سیدعلی آقازاده شانزدهم مردادماه در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان مرکزی با اشاره به قرار گرفتن در آستانه روز خبرنگار و با گرامیداشت این روز و قدردانی از تلاش خبرنگاران بویژه در دوران شیوع کرونا، اظهار کرد: در استان مرکزی شرایط واکسیناسیون در استان بهتر از میانگین کشوری است. تاکنون حدود ۳۰ درصد از جمعیت استان دوز اول واکسن را دریافت کرده اند و شرایط منظم و با برنامه ای را در این حوزه شاهد هستیم و تاکنون نه تنها گله و شکایتی در این راستا دریافت نشده، بلکه رضایتمندی مردم گزارش شده است.

وی بیان کرد: استان مرکزی در بحث شیوع بیماری جایگاه مناسبی دارد هرچند که پیش بینی می شود طی هفته های آینده وضعیت تغییر کند و پیک شیوع مجددا سیر صعودی به خود بگیرد، به همین دلیل باید تلاش ها مصروف به کنترل شرایط باشد، در شاخص بستری و فوتی نیز جایگاه ۲۳ و ۲۲ کشور را در اختیار داریم و نباید اجازه دهیم شرایط بدتر شود، در واقع باید در جهت بهبود شرایط حرکت کنیم.

استاندار مرکزی با اشاره به در پیش بودن ماه محرم، افزود: در این خصوص نگرانی هایی وجود دارد. درست است که دستورالعمل اجرای مراسم ابلاغ شده است، اما اگر مراسم با رعایت پروتکل ها اجرا نشود، پیک پنجم را تمام نکرده وارد پیک ششم می شویم، پس باید در این زمینه بسیار دقت کرد، مردم باید شرایط امروز را درک کنند، سال گذشته مراسم ها نسبتا خوب برگزار شد و امسال نیز باید با همکاری و هم افزایی در این خصوص اقدام شود.

وی خواستار توجیه و نهادینه کردن دستورالعمل ها برای هیئات مذهبی توسط نیروی انتظامی شد و گفت: اگر خوب و مقتدر عمل شود، قطعا هیئت ها همکاری خواهند داشت و اگر دستورالعمل رعایت شود، قطعا می توان شرایط را کنترل کرد.

وی تاکید کرد: برای اینکه وارد پیک خطرناک نشویم باید از همه توان موجود برای توجیه مردم استفاده کرد، فرمانداران مکلف به نظارت بر فرایند اجرای دستورالعمل ها هستند، برگزاری تعزیه در دستورالعمل ستاد ملی درج نشده و اجرای آن باید با مجوز اداره کل ارشاد اسلامی باشد در غیر این صورت برگزاری تعزیه بدون مجوز توسط نیروی انتظامی مورد برخورد قرار می گیرد.

آقازاده تصریح کرد: نباید اجازه داد که دچار دردسرهای بزرگ شویم، تحمل و توانی در کادر درمان و بهداشت باقی نمانده، شرایط دارویی مطلوب نیست و نباید با پیک دیگری روبرو شویم.

وی با اشاره به اینکه نگران کمبود تخت برای شهرستان دلیجان هستیم، افزود: آستانه تحمل کادر درمان و بهداشت این شهرستان به مانند دیگر نقاط کشور کاهش یافته و باید بسیج و تهییج افکار عمومی در جهت رعایت پروتکل های بهداشتی را دنبال کرد تا بیماری به صورت کامل در کشور تحت کنترل درآید.

استاندار مرکزی افزود: در طول دو هفته پیش هشدارهایی درباره وضعیت محلات داده شد که خوشبختانه با مدیریت و تصمیم گیری های درست و سرعتی، شرایط بحرانی کنترل شد و این امر نشان داد که می توان با برنامه ریزی جلوی بحران را گرفت.امروز باید هشدارها در خصوص دلیجان را جدی گرفت و از فردا نسبت به پیگیری شرایط این شهرستان به همراه شهرستان خمین اقدام کرد و با بسیج همه امکانات اجازه نداد که شرایط بدتر شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha